Nu am timp pentru inspiratie

i-am suflat din vârful buzelor

apoi am trantit uşa cu zgomot

blandule, mi-a vânturat pe sub uşa

boierule, bietule

nu ai timp pentru dragoste

pentru nepasare

i-am văzut degetele căutând pe sub uşă

dese ca nişte ace de ceas

şi le-am apăsat cu dunga pantofului

blândule boierule a strigat

cu degetele sub talpa mea

bietule care ma furnica de durere

care incepuse sa doara

de durerea ei

care trecuse in mine

nu am timp am raspuns

taind cu dunga pantofului

degetele care ma dureau 

pana in diafragma

bietule, boierule,

pleacă şi taci am răcnit

muiat de durere

şi cu dunga pantofului

înfiptă în falangele subţiri

ca nişte tăieturi de ziar

7 thoughts on “Fals elogiu al inspiratiei

  1. Interesanta poezie, ai creat-o ca o povestioara intre doi parteneri. Mi-au placut versurile aceastea: ,,Nu am timp pentru inspiratie/ i-am suflat din vârful buzelor”. Si eu scriu poezii. Iti las aceasta poezia pe care am scris-o mai demult, se numeste ,,Lacrimi de argint”.

    Iarna.Pustiu si linistit, totul este,
    Cate un fulg de nea se asterne cuminte
    Pe asfaltul solid si rece,
    Cate un cuplu, ici, colo se zareste.

    Dar aud un planset de departe,
    Cine oare poate fi ?
    In acest miez de noapte ?

    Si deodata zaresc o lumina,
    Oare ce-i ? O stea pe pamant ?
    Erau doar lacrimile copilei, de argint,
    Care privea spre indepartata luna.

    Iar pe obrazul fin al copilei,
    Un fulg ratacit se aseza,
    Si usor, usor ajunge in inima ei
    Care intr o clipita ingheta.

    Si dintr o data ceva se misca…
    In parcul linistit si de fulgi asaltat
    Dar nu era cel asteptat
    Ci doar o umbra macabra.

    Iar copila naiva credea
    Ca printul fermecator va aparea
    Dar nu a fost asa, precum credea.

    Si din nou lacrimile de argint cadeau
    Si asa de tare plangea
    Incat nu a mai suportat
    Si trista a plecat.

    Se mai aude plansetul copilei
    Pana si astazi, dupa miezul noptii,
    Si ici, colo se mai zareste cate o lacrima de argint a ei.

    Mi ar placea sa mi spui opinia ta cu referire la poezie, si daca ai si critici, nu m as supara, mai ales ca sunt la inceput, asa ca accept cu placere sa mi se spuna unde am gresit sau unde trebuie sa repar.

    Scuze pentru diacritice dar nu am instalat programul acela.

  2. Iti multumesc pentru mesaj si pentru versuri. Eu cred ca nu se prea pot aduce critici in public, sau daca se aduc, sunt susceptibile de maliziozitate. In fine; nu-ti lipseste talentul, insa trebuie sa mai citesti multa, foarte multa poezie si mai ales foarte multi poeti, si apoi, trebuie sa fii tu insati cel mai dur critic al tau..asta nu inseamna ca nu ar trebui sa scrii, dar nici nu inseamna ca ar trebui sa pastezi tot ce scrii:)..
    Cam astea sunt cele pe care voiam sa ti le spun
    toate bune,
    paul

  3. Mersi pentru sfat, si citesc foarte multa poezie…mai ales ca imi place foarte mult poezia, dar in timp am sa ma perfectionez.:D si desigur ca nu mereu trebuie sa postezi tot ce scrii dar aceasta e poezia mea preferata asa ca am vrut sa ti o las si tie sa o citesti. Oricum am citit cateva recenzii si eseuri de ale tale, unele mi au placut, ai mai publicat?

  4. Iarasi iti multumesc si eu, pentru aprecieri…multe dintre eseurile si recenziile publicate sunt trecute in lista, unele nu mai stiu insa unde au aparut, iar altele au aparut in reviste care nu au si varianta electronica. Mult succes la versuri!

  5. Mersi! Si tie iti urez mult succes in toate lucrurile care le vei dorii sa le faci!
    Have a nice day! 😀

  6. Frumoasa poezie.
    Eu scriam multe poezii cand eram adolescent. Cred ca am vreo doua caiete prafuite si pline cu versuri. Insa o data ce-am crescut, mi-am pierdut inspiratia. Nu am mai scris de ani buni…

Leave a Reply

