peste pietrele reci

alergau şopârle zemoase

cu pântece moale

care se desfăcea atât de uşor

când vârful sandalei

transforma  geometric

mângâierea

într-o extatică apăsare

în urma ta rămâneau

dâre fosforescente

tandre cadavre risipite

la întâmplare

ce frumos e aici

îmi spuneai

regretând

ca şi cum se deştepta

în tine un crin

şi eu îmi doream

o împerecere finală

pe pietrele verzi printre

care se scurgeau capilare

de suflete polenizând

imanent

pistilul sandalelor tale.

12 thoughts on “Imanenta – In loc de declaratie de iubire…

  1. hello paul!

    Hmm eu mi doream sa scrii o poezie mai romantica asa de dragul sarbatorii (zic si eu). Nu stiu ce sa zic cu Valentine `s day ul asta, eu nu cred ca trebuie sa existe o zi specifica pentru a ti declara iubirea, poti sa ti declari iubirea in fiecare zi. nu trebuie sa existe o zi, dar deh americanii tot ei sunt cei mai tari, ca de acolo a venit aceasta ”sarbatoare”. Tu ce crezi?
    Si app felicitari pentru conferinta, mie chiar mi a placut si ai aceasi problema ca si mn, vorbesti cam repejor, believe me, mereu mi se reproseaza ca vorbesc prea repede, si fac efoturi sa vorbesc mai rar.:D eh asta sunt eu, cum mi a zis cineva, ,, fiecare e asa cum e, nu putem fi mereu cum ne am dorii”, din pacate. Si inca o chestie, pe intreg discursul tau a fost super, dar vroiam sa mai fi adaugat pe ici colo cateva exemple,:D e doar un sfat, nu te critic, crede ma , stiu cum e sa fi criticat, am trecut si eu prin lucruri de genul. Oricum mie mi a placut, si daca o sa mai ai evenimente de genul, sa anunti, ca vin cu cea mai mare placere.:D. Si ma bucur ca te am cunoscut, cum spunea si domnul profesor, esti un baiat extraordinar care se vede ca muncesti si ca te pasioneaza foarte mult munca ta , rar intalnesc genul asta de oameni, din pacate. Sa fi mereu asa, sa nu te schimbi, asta iti doresc!
    Si inca ceva, eu am un articol, se numeste ” sfaturi de viata” daca vrei sa l citesti as putea sa ti l trimit pe blog.

    O seara buna!

  2. “tandre cadavre risipite
    la întâmplare”

    Tare mi-au placut versurile astea 2. Dar oricum, intreaga poezie este… impresionanta 🙂

  3. Uite acesta e articolul” sfaturi de viata”, este mai degraba o rubrica, care o am in revista liceului meu.

    Sfaturi de viaţă

    ● „On ne reussit dans ce monde qu’à la pointe de l’épée , e ton meurt les armes à la main.“
    Voltaire
    („În această lume nu reuşeşti decît lovind cu vîrful spadei, şi să mori cu armele în mînă.”)

    Sînt de acord cu Voltaire deoarece viaţa întreagă este o luptă, nici un pas înainte nu se face fără greutate. Şi nu trebuie să aştepţi de la altcineva să te ajute, să-ţi dea acel lucru fără ca tu să nu participi, trebuie mai întîi să încerci tu însuţi .Şi mai ales, cum spunea A. Schopenhauer ²: „tu nu cede malis sed contra andentior ito“ („tu nu da înapoi în faţa relelor, ci mergi cu mare curaj în contra lor“), adică să nu te dai bătut dacă îţi apare ceva greu în faţă, toate lucrurile au o soluţie, chiar dacă va trebui să munceşti mai mult pentru ale rezolva.

    ● „Le bonheur n’est qu’un rève et la douleur est reelle“.
    Voltaire
    („fericirea nu e decît un vis, iar durerea e reală“).

    De multe ori încercăm să ne ferim de rele şi să le evităm pe cît posibil , numai că unii au ghinionul să dea de rău mereu şi alţii nu au parte mai deloc. Uneori ne întrebăm de ce se întîmplă acest lucru. Un răspuns ar fi că unele persoane nu conştientizează că anumite lucruri care le fac atrage după ele răul iar alte persoane nu ştiu să se ferească . Am citit intr-o carte de filosofie anume , „Aforisme asupra înţelepciunii în viaţă“ de A.Schopenhauer, că uneori ar fi mai bine să fim singuratici pentru că în felul acesta nu se mai pot întîmpla evenimente negative dar asta nu înseamnă să te izolezi complet, chiar daca pentru unele persoane nu ar fi un lucru greu cum spunea şi Cicero „Nemo potest non beatissimus esse, qui est totus aptus ex sese, quique in se uno ponit omnia“ („cel mai fericit cată să fie acela, care nu are întru nimic trebuinţă de alţii, ci şi-a pus toate în sine“). O explicaţie ar fi că, nu ai nevoie de o lume întreagă ca să fi fericit mai înseamnă să fi mulţumit de lucruri care le ai: familie, casă, o slujbă bună iar cel ce vrea mai mult de atît poate să ajungă să piardă şi lucrurile mărunte pe care le avea, acestei situaţii i se potriveşte proverbul francez: „le mieux est l’ennemi du bien“ (mai-binele e duşmanul binelui). Aşa că a fi fericit nu este doar un vis, poate fericirea absolută ar fi un vis iar durerea, evenimentele negative trebuie să le uităm cît putem de repede şi să nu le acordăm prea multă atenţie, pentru că altfel o să ajungă să ne manipuleze şi să ne conducă viaţa chiar dacă „nihil est ab omni parte beatum“ („nimic nu este în toate privinţele fericit“, Horaţiu), şi acele lucruri frumoase pe care le avem în viaţă să ne aducă fericirea şi să o preţuim.

    Sper sa ti placa!:D Si astept sugestiile.

  4. A aduna un ciorchinE de citate in limbi straine care suna formidabil, si a le prinde impreuna intr-o plasa de platitudini nu poate, cred eu – si te rog sa ma ierti daca ma insel – purta numele de “articol”. Decat – si aici iarasi nu sunt sigur – asa cum o pereche de ciorapi poarta numele de “articol de imbracaminte”, sau asa cum o umbreluta de soare se numeste “articol de plaja”. Pentru a putea folosi – indreptatit! – celalalt sens al cuvantului – ar fi nevoie, zic eu, de un pic mai mult. Desigur, multi iti vor fi indatorati pentru clarificarea si lamurirea unor vorbe, de altfel, destul de limpezi ca sa nu mai aiba nevoie de absolut nici o clarificare, fie ea ingenua si inocenta.
    A doua mea observatie e mai curand tehnica. In primul rand cred ca ar bine sa stii ca in limba romana complementul direct se introduce cu “PE CARE”, si ca expresii precum “…rubrica, care o am in revista liceului” sunt atrocitati comise impotriva spiritului limbii, mai ales atunci cand sunt folosite in scris. Ar mai fi nevoie sa inveti folosirea corecta a negatiei – “fara ca tu sa participi” este varianta corecta – si asezarea cel putin rezonabila a cuvintelor in fraza.
    Dar poate nu te-am inteles bine; daca articolul PE care l-ai scris face parte dintr-o piesa de teatru scrisa sub zodia ionesciana a absurdului, atunci rezultatul e formidabil.
    cu amabilitate,
    paul

  5. Draga Paul, ai dreptate sa spui ca un ciorchinE de citate nu poate purta numele de articol, numele pe care il poarta este cel de referat:)).

  6. wow…observatia cu ” pe care” i know, am gresit, se mai poate intampla, scriind repede, da la tehnica, ok, trebuie sa am mai multa grija. In fine profesorul meu nu a avut critice, daca pot sa le numesc asa, dar desigur mersi pentru sugestii, critice, si a.s.m.d, ti le accept deoarece sunt opiniile tale, si de aceea ti l am si trimis, dar totusi puteai sa fi mai bland.:D, dar oricum iti multumesc pentru ca ai vrut sa te uiti peste el, si este intr o rubrica, deci nu e REFERAT, ca sa i raspund lui domnul Iulian.

    Toate cele bune!

  7. Iuliana draga, nu am facut nicio remarca la postarea ta trimisa lui Paulica, ci ii spuneam doar cum se numeste, asa… in genere, un manunchi de citate cu cate o fraza de legatura intre ele; caci el facea o confuzie, crezand ca-i vorba de articol.

Leave a Reply

