nu v-aţi plictisit mătuşilor

să vă împrăştiaţi care cum

masacrarea artistului în public

nu e treabă de pe-o zi pe alta

şi să nu dea dracu’

cum dă el când pofteşte

să vă văd că mişcaţi un deget

sau din pleope când o să vă zic

acum îl chem pe ăla micu’

să-i desfacem pantalonii

să-l facem să plângă

să-l învârtim de mâna dreaptă

până se face tot stângă

să-l pişcăm, pişcaţi-l afurisitelor

gaiţelor mătuşi cu pene

şi cu mături în loc de fund

ronţăiţi-l până vă piere şi hazul

şi cheful până ăla micu

artist o să se facă de piatră

şi trist şi o să verse din el

afară o operă de artă

extraordinară.

10 thoughts on “esantion de insanite

  1. nu te-as fi vazut scriind astfel, ce citisem pana acum imi parea mai calm, mai linistit.

    e un punct forte, de a alterna registrul poetic, cu siguranta!

  2. Iulia, adevarul e ca nu stiu cine scrie; habar nu am, dar nu cred ca sunt eu “vinovat” de toate; mie mi se intampla uneori..sa scriu

  3. Eminescu a scris mereu in stilul lui propriu: romantic, nostalgic, oniric, fabulos. Chiar si cand se refera de exemplu la epigoni, mai infocat, are aceeasi nota de nostalgie care il caracterizeaza, invocandu-l pe Tepes. Asta nu il face ca si scriitor mai putin important. Dimpotriva, liniile caracteristice ale operei lui sunt atat de puternice incat il proclama Luceafarul poeziei romanesti.

    Pana la acest poem ma obisnuisem cu un Paul G Sandu mai putin implicat in discursul poetic, mai cuminte, cu o pasionalitate mai mult sugerata in scriitura, decat exprimata atat de “puternic”, cum am spus la inceput.

    E bine ca poti sa scrii in mai multe feluri, e un punct in plus, insa daca nu as fi luat contact cu aceasta realitate, nu as fi fost cu nimic mai putin impresionata.

    O zi buna,

    Iulia Elize.

  4. Nu stiu daca pot sa scriu altfel, ceea ce stiu e ca uneori simt altfel, si atunci, lucrand, cum spuneam alta data la retete pentru abisintul meu din cuvinte, imi iese cate o combinatie interesanta..iti multumesc pentru cuvintele de lauda si ma bucur daca poezia mea (curajoase cuvinte) poate sa bucure pe cineva..
    o zi frumoasa, Iulia

Leave a Reply

