Îmi place să mi-l imaginez pe dumnezeu deasupra mea. Şi ce dacă dumnezeu nu există? Când mă gândesc la dumnezeu îl văd privind de undeva, de deasupra albastrului. Undeva între avioane şi sateliţi. Totuşi, când mă gândesc la dumnezeu, nu mă gândesc la sateliţi şi la avioane. Nu ştiu de ce. Când mă gândesc la dumnezeu îmi pare rău de mine că trebuie să fiu aici şi să găsesc şirul lucrurilor care atârnă de mine neterminate. Şi apoi mă gândesc iar la sateliţi şi avioane, la formele de zbor artificial inventat de oameni şi uit. Uit de dumnezeu şi uit că dumnezeu şi scriu dumnezeu cu aceleaşi litere cu care mi se face sete şi foame de cuvinte. De fapt aşa începe totul. Asta ca să lămurim lucrurile. Dacă scriu e pentru că uit. Şi uitând, lucrurile încep să mi se pară, se trezeşte în mine, cu violenţă, imaginaţia, şi apoi obosesc. Nu ştiu dacă merită. Ştiu că aşa se întâmplă şi că lucrurile pe lumea asta nu prea au un sens. Ai putea să-l găseşti, aşa, mai mult inventându-l şi mai de grabă în joacă. În timp ce priveşti pe fereastră un apus de soare. În luna mai. Îmi place să mi-l imaginez pe dumnezeu nefăcând nimic. Aşteptând poate, frământat de o durere de cap cât se poate de omenească. Ca şi mine acum. Deasupra mea. Mi-l imaginez. Între sateliţi şi avioane. Zbor fals. Nicăieri. Nicăieri pretutindeni. Ziua asta de mai. Care se termină. Apusul de soare. Uitarea. Literele cu care scriu. Neterminate. Pentru că uit. Asta ca să lămurim lucrurile.

2 thoughts on “asta ca sa lamurim lucrurile

  1. literele cu care scriu, spre exemplu, îmi coboară întotdeauna în stomac şi am impresia că devin tot mai mică, exact ca Alice. Apoi, când mă gândesc la dumnezei încep cu toţii să mă strângă de gât. Nu ştiu, însă, ce să spun de avioane şi sateliţi.. : )

  2. cred ca ar fi mult mai bine fara avioane si sateliti..am fi, pur si simplu, mult mai umani..asa, cu ele, nu mai prea stim pe ce lume suntem..
    nu m-as fi gandit ca semeni atat de mult cu Alice:)..eu am uitat cartea si nu mai pot semana cu nimeni din lumea aia..din pacate

Leave a Reply

