Când obosesc de atâta scris – ca acum – îmi vine să nu fi scris nimic. Uneori mi-e greu cu mine. Mi-e greu şi gata. Mi-am zis mereu că trebuie să mă suport. Să nu mă pierd de mine. Să rămân aşa, atârnând, pe cât posibil şi cât mai lung timp. Să învăţ să folosesc punctşivirgula. Ticuri de scriitor, de nefumător, ticuri de om care se împiedică în cuvinte. Da, de nefumător; ticuri. Pentru că fumătorii folosesc cu dezinvoltură punct-şi-virgula – fum-şi-virgula. Nefumătorii sunt mult mai sănătoşi, e drept, dar gândesc mai puţin şi mai rar. Când fumezi devii conştient că respiri. De fapt nu ştiu daca aşa e. N-am fumat niciodată o ţigară până la capăt. Nu mă credeţi, nu? Bun. Ia să vedem, dacă o luăm pe aici ce se întâmplă? De exemplu, ideea asta cu împiedicatul de cuvinte duce la o alta. Cam ca un drum. Şi de aici iarăşi trebuie să stai şi să hotărăşti încotro. Poate de asta n-am să fiu niciodată scriitor. (Oare chiar n-am să fiu?) Mă hotărăsc foarte greu. Şi îmi place – ce eroare fatală – tot ce scriu. Dacă ne-am întors aici, bine. Nu încerc să conving pe nimeni de nimic şi nu ţin la convingerile mele. Oricine poate să mă convingă de orice pentru cinci minute. După asta mă enervez şi deodată cu enervarea dispare şi convingerea.  Iartă-mă că te-am întrerupt, Iulia, ce spuneai?

12 thoughts on “Fum-si-virgula

  1. Spunea să aprinzi alta tigară, dar pe care să o fumezi numai pe jumatate, să nu îi iei tot fumul. Sau toate fumurile, după caz, că oricum virgula ți-ar fi dat-o. Nu îi este de prea mare folos.

  2. Deși am renunțat la fumat de ceva vreme, am fost conștientă că respir totuși… azi mai mult ca de obicei am fost coplesită de suspine.

  3. Deși am renunțat la fumat de ceva vreme, am fost conștientă că respir totuși… azi mai mult ca de obicei am fost coplesită de suspine.

  4. şi fumătorii se împiedică de cuvinte! şi le e greu cu ei şi nici nu se suportă. dar nu le place nimic din ceea ce scriu..
    M.C. vrea să te convingă pentru 5 minute că nu, nu credem (în legătură cu ţigara).

  5. Fum şi virgulă… Simt ceva cunoscut. Deşi aş spune – din punctul meu de vedere – fum şi puncte de suspensie. Ţi-ai ieşit, chiar dacă nu aveai chef de scris…

  6. M.C. nu m-a convins, din amuzantul motiv ca ieri, de pe la noua, s-a luat curentul si existenta mea virtuala, prin care alearga electroni, s-a prabusit in ea insasi:)..
    Oricum, ii multumesc pe aceasta cale lui MC, care s-a gandit sa treaca pe la mine:)..meritam; cred.

  7. fum si puncte de suspensie…:) asta da, imi place..e o alcatuire de cuvinte mai frumoasa decat toata postarea mea:) (cel putin pentru cinci minute ai putea sa ma convingi de asta:)..
    imi pare rau de intarziere..

  8. Sa mai adaug si eu…? Fum si puncte de suspensie intr-adevar… Mereu cu tigara aprinsa, the hardcore smoker, the lucky strike smoker, mereu puncte de suspensie… Mi-a luat-o cineva inainte…:P

Leave a Reply

