[…] După ce sfârşeai rondul prin casă te aşezai iarăşi în pat. Nu se întâmplă prea mare lucru. Abia dacă mai trece timpul. Asta ştiai pentru că verificai mereu ceasul. Începuseşi să numeri aşa aiurea, să cauţi cuvinte care încep cu ps; psihopat, psihoză…; pisică nu prea se încadra, nu  dar de dragul enumerării, meargă; rosti Iulia amuzată, şi eu mă gândeam că Iuliei îi plăcea mult mai mult să se audă citind decât să îmi citească mie; pastramă? – strigă Iulia observând că nu mai eram atent – nu, am zis eu, este la un a distanţă. Da’ cu ce-ai zis să înceapă, te-ai răstit tot la tine? Păi cu ps, nu? Parcă aşa. Ia să vedem; da, psigur: psalm şi pluralul. Bă’, da’ puţine erau; zici cu psî; dar stai mă că iei dicţionarul, le dai de cap la toate. Vrei să te ridici şi te bufneşte râsul; după asta tusea. Da’ ce-am înnebunit de tot, să caut psî-uri; bă fir-ar ele ale dracului de psî-uri, păi să mă caute ele pe mine dacă or avea chef!

4 thoughts on “Cum il stiu pe Ionica

  1. Delicioase aceste fragmente – miros a viaţă normală, cu unele, cu altele… Chiar şi cu psî-uri, că era gata-gata să mă corupi şi pe mine la o astfel de căutare prin dicţionar…

  2. Eu scriu literatura la misto sau cu adresa pentru nepoti, frati, cumnate…Cautati carti de Vladimir Nabokov, el a scris “Lolita”, dar si “Cursuri de literatura” pt cei ce vor sa fie meseriasi; eu l-am descoperit la aproape 60 de ani…Succes!

  3. @daurel eu l-am descoperit, e drept, mai devreme, pe la vreo 18 ani, si sunt destul de convins ca la 60 o sa scriu muult mai bine ca el:))..
    merci de vizita si toate bune..
    p.s. Nabokov e cam nedrept cu Dostoievski, in cursurile lui

Leave a Reply

