Întinde mâna şi Mara va veni şi se va preface în ea însăşi, mi-a spus – eram într-un vis – privind pe furiş în adâncitura palmei mele. Căuş, i-am strigat, înţelegând că nu-şi aducea aminte, fară să mă clintesc din locul acela. Din faţa lui. Aşteptând-o pe Mara. Cu răsuflarea tăiată. Pe Mara ai să o recunoşti – a continuat concentrat – mai ales după uşurinţa cu care nu există. Pe Mara… a început iarăşi, fără să mai termine, ca şi când Mara s-ar fi folosit de cuvintele lui ca de o vrajă. Ca şi când Mara ar fi fost deja acolo şi aş fi putut-o strivi dacă aş fi închis pumnul.

Ştiu, i-am spus, cântărind în palmă aerul de parca as fi mângâiat obrazul Marei. Apoi am fost chemat înapoi, cu violenţă, şi lumina dimineţii m-a despuiat de atingerea Marei, care îmi înflorise în palmă, ca de nişte petale.

2 thoughts on “Unde era Mara…

  1. “Ca şi când Mara ar fi fost deja acolo şi aş fi putut-o strivi dacă aş fi închis pumnul”. Alăturată despuierii de atingerea Marei, înflorită într-o plamă deschisă, seara capătă cu totul alte contururi…

Leave a Reply

