Străzile îndrăgostite şerpuiesc şi dansează înaintea paşilor noştri. Noi ne aşezăm obosiţi pe pietrele ofilite de pământul reavăn şi moale, începând să visăm, îmbrăţişaţi, cu tâmplele abia atingându-se.

La dracu’ e-atât de cald aici, spui tu, muşcând din „e” ca dintr-o pară urmată de-o cratimă de vierme.

La dracu’ îngân eu, mai mult pentru mine, şi oarecum mirat, obosit încă de îmbrăţişarea încheiată atât de abrupt. Dar tu te sprijini încă de mâna mea, privind aiurea, şi buzele tale rostesc de la sine nişte cuvinte care ar putea trece drept roşii, cu multe buline. Eu râd. Râdem amândoi ca nişte mânji proaspăt fătaţi, dumnezeu ştie din ce burtă de iapă. Dumnezeu nu există, îmi povesteşti tu, întrerupându-mă, şi eu n-am altceva mai bun de făcut decât să-ţi dau dreptate, aşa, în silă. Cum ai da apă de băut la o cămilă.

Dar tu te desprinzi uşor magnetizată din sărutul meu îndelung şi lasciv, şi un fir de salivă se întinde între buzele noastre şi pocneşte, rupându-se, ca o coardă întinsă. La dracu’ spui tu, şi mă doare-n radical din paişpe dacă dumnezeu nu există; când spui asta, aproape ca-i putea trece drept tristă. Dar nu, tu râzi şi mă iei în braţe; râdem amândoi ca nişte cuţite străpungând nişte maţe.

Şi ne sărutăm iarăşi, îndelung şi lasciv. Şi ne lăsăm pe spate, îmbrăţişaţi, filtrând ca nişte bureţi uriaşi vântul care ne răsfoieşte ca pe-o carte.

10 thoughts on “poiestire de toamna

  1. “Eu râd. Râdem amândoi ca nişte mânji proaspăt fătaţi, dumnezeu ştie din ce burtă de iapă. Dumnezeu nu există, îmi povesteşti tu, întrerupându-mă, şi eu n-am altceva mai bun de făcut decât să-ţi dau dreptate, aşa, în silă. Cum ai da apă de băut la o cămilă” – ei, Paul, cu acest fragment – bănuiesc că este un fragment – mi-ai prococat o dată în plus acea stare literară de bine după care tânjesc de foarte multe ori. Rar o găseşti. Azi fu o astfel de ocazie. Specială. O zi bună să ai!

  2. sincer iti spun: habar nu am..nu m-am uitat ce titlu aveam..tu ai stii ce culoare au ochii tai daca nu te-ai fi uitat in oglinda? 🙂 ei bine pe strazile indragostite nu e pic de oglinda:)

  3. oglinda nu contează. eu aş ştii ce culoare au ochii mei. am o intuiţie foarte bună…

Leave a Reply

