I-auziti aici: E o chestiune fundamentala si de-asta va retin atentia – atata cata mai aveti, ca probabil sunteti toti lesinati de caldura la ora asta. Dar ma folosesc de voi si in stadiul asta, de filodendron, sau de coada soricelului. Voi ati auzit de planta asta, sau habar n-aveti, orasenilor? Bai deci fiti atenti ca nu mai zic a doua oara: a venit azi un tip pe la mine – un fel de var de-al meu, zicea maica-mea, dar la ea toti sunt veri cu noi – trecut prin toate greutatile vietii, cum se zice. Bun, zic, si ce sa fac eu, i-am spus, ca el mai mult nu vorbea.  Scrisese, asa sustinea el, un roman – nu cine stie ce, adaugase imediat, modest – si incercase sa-l publice pe la cateva edituri. Dupa “derularea procedurii standard” rezultatul se “standardizase” si el. Nu voiau sa i-l publice si pace. Pai si cum sa te-ajut eu, zic, ca am si eu “romanele” mele pe cap, si tot de “raspunsuri standard” dau.

Imediat il vad ca se ridica si pleaca. Gata?, ii sugerez eu sa se grabeasca. El nu-mi raspunde. Ma priveste numai, ca si cand ar trebui sa-mi zambeasca, da’ nu-i iese miscarea din buze.  Ca sa-l ajut, ranjesc eu. Atunci isi da drumul, si imi arunca, din usa, cateva vorbe care sunau cam asa: auzi, eu credeam c-am scris o porcarie, dar daca o sa mi-o tot respinga, o sa ajung sa cred ca-i de-a dreptul buna; altfel de unde atata unanimitate… A mai zis ceva si a iesit, ca si cand n-ar fi fost.

Mie – care, cum ziceam, am si eu romanele mele – mi-a trecut asa prin cap: ba’, si daca are asta dreptate?

6 thoughts on “Vara se-mbraca la Prada

  1. “Bai deci fiti atenti ca nu mai zic a doua oara: a venit azi un tip pe la mine – un fel de var de-al meu, zicea maica-mea, dar la ea toti sunt veri cu noi – trecut prin toate greutatile vietii, cum se zice” – bună prezentare, mi-a plăcut descrierea personajului, iar declaraţia constantă a mamei referitoare la veri este spumoasă rău…

    Da, da, şi dacă are dreptate?!

Leave a Reply

