Adresez acest mesaj tuturor acelora dintre voi care vor sa faca o fapta buna si sa traga si foloasele materiale de pe urma ei.  Deci haideti sa va spun despre ce e vorba si sa vedeti cum se leaga lucrurile. (Pana aici clar, da?) Sa povestesc atunci cum am dat eu ieri – iesisem un pic in strada ca in casa te sufocai de caldura – peste un bun prieten, aflat acum in slujba bine remunerata a sfantului duh, care-mi intinse, acoperindu-si cu grija gestul, o iconita de hartie, zicea el facatoare de minuni. Mi-a stat un pic gandul sa-l intreb daca n-are d’alea facatoare de bani, ca ar fi trebuit sa-mi atarn vreo cateva pe peretii despuiati de altfel ai camerei mele. Ar fi dat numai bine. Spui o rugaciune, si Dumnezeu iti baga 100 de lei in buzunar. Dupa nevoi, desigur.

Dar inainte sa dau eu sa-l intreb, imi dau seama ca iconita era chiar una dintr-acelea facatoare de bani, numai ca facea bani pentru cine le vindea. Cica era proaspata de pe muntele Athos. Eu reflectez, o clipa, la propunerea facuta numai prin multe aluzii a bunului meu prieten, care ma lasase sa cantaresc, o clipa, iconita in mana, si dupa asta ia fiti atenti ce-mi trece prin cap! Bun, ii zic, dar accepti plata in metafore “eco”, ca tot sunt la moda produsele astea “eco”.

El se uita la mine – ii stiam eu privirea asta bine, ca doar oameni suntem, si ne cunosteam de mult – si ma intreaba, aproape curios, si pe un ton usor ironic. Pai si ce doamne iarta-ma – i-auzi la el ce-l mai sare din discutie pe dracu’ – sa fac eu cu metaforele tale eco. Abtinandu-ma sa rad si sprijinindu-mi mana prieteneste pe umarul lui, ii sugerez foarte serios:

Pai vinde-le si tu mai departe..

7 thoughts on “Propunere de afacere

  1. acum incarc o poza pe blog 🙂 sa stii ca n-a fost cald, desi erau 35 de grade. noi ne-am ascuns de soare : )

Leave a Reply

