Azi mi-am cumparat o multime de carti, vreo cincisprezece. Mi-am cumparat şi corespondenta lui Heidegger, şi cartea lui Walter Biemel. Ce placere sa cumperi carti, intr-un fel, mai mare decât atunci cand citesti. Sa nu fiu totusi nedrept, ne e chiar aşa. Caci placerea de a cumpara carti e izvorata din aceea ca le cumperi în vederea citirii lor. Şi totusi ce imagine deplorabila, librariile. Carti indoite, rupte, cu reduceri de 50%, de care nimeni nu a auzit, pe care nimeni nu le cumpara, care zac acolo, ca niste bolovani, ca niste pietre, ca niste fiare vechi.

Am ispravit de scris recenzia la cartea lui Dragomir şi acum cred ca ma apuc din nou sa citesc. Sau poate o sa mai fac ceva la germana intai, şi dupa asta mai citesc ceva. E oricum deja 7, tot timpul trece timpul ca un descreierat, ca un idiot, ca un tembel, ca un moftangiu, şi toti ne asteptam la atatea de la el, eu în special astept multe grozavii, şi plantez tot felul de chestii în azi ca sa culeg fructele în maine, şi ma trezesc ca ba nu sunt coapte, ba sunt strepezite, ba le-au furat altii, şi aşa mai departe (sau ca în pilda biblica, nu le-am plantat în sol bun).

6 thoughts on “Fragment de jurnal (datat inexact, undeva in 2006)

  1. Paul, mi-a plăcut această filă de jurnal… Totul a fost OK, mai puţin faptul că mi-ai amintit de Heidegger. Nu am avut niciodată o relaţie prea bună cu el. Vina mea, of course…

Leave a Reply

