Dacă am ajuns totuşi să vorbim despre cauzele celor trei săptămâni de derivă – trei săptămâni de excese şi dezmăţ la care s-au dedat marinarii ca la o partidă de dragoste după care masculul-călugăriţă aşteaptă să fie despuiat de existenţă de călugăriţa-femelă – atunci nu putem totuşi porni de-a dreptul, trebuind să urmăm un drum sinuos şi uneori al naibii de plicticos, la sfârşitul căruia, s-o spunem drept, habar nu avem ce ne aşteaptă. Asta şi pentru că nici noi şi nici marinarii care s-au îmbarcat pe cele două nave purtând însemnele Casei Regale a Portugaliei nu ştiau că ceea ce li se pregătise odată cu această expediţie era, până la urmă, un experiment, sau cel puţin aşa trecea în ochii multora – mai puţin în cei ai căpitanului, dar despre acest lucru nu vom vorbi aici.  

Cu toatea acestea, e foarte important să spunem că pentru marinari lucrurile s-au desfăşurat, cel puţin în prima etapă a călătoriei, la fel ca întotdeauna, cu excepţia, desigur, a înlesnirilor care le-au fost aduse de frânghiile parfumate, de detectoarele de ţărm şi de cizmele cu stabilizatori, care le îngăduiau şi celor mai nepricepuţi marinari să străbată în voie punţile ambarcaţiuniilor care purtau însemnele Casei Regale a Portugaliei chiar şi în timpul celor mai mari furtuni. Dar pentru că nu ne propunem să supunem cititorii la chinul unei enumerări care ar trebui să cuprindă un număr mare de obiecte ce aveau să schimbe cu totul viaţa la bord, şi să pună bazele navigaţiei moderne aşa cum o cunoaştem astăzi, ne vom mărgini la a discuta despre un singur obiect de la bordul unuia dintre nave, în opinia unora mult mai preţios decât acele cizme cu stabilizatori, care aveau să fie foarte preţuite printre băştinaşii insulelor Antilele mici, aceştia folosindu-le pe post de recipiente sacrificiale. Iată însă iarăşi alte chestiuni care nu privesc pe nimeni, şi care n-ar fi trebuit consemnate decât, poate, în cărţile de istorie, în dreptul zbuciumatului secol al XVIII-lea, secolul celor mai tulburi şi incerte transformări ale omenirii din întreaga ei istorie de până atunci.  Dar despre chestiunile acestea am discutat cu alte ocazii şi în alte împrejurări decât cele de acum. Să revenim aşadar, pe cât ne stă în puteri, la cele două ambarcaţiuni care purtau însemnele Casei Regale a Portugaliei, şi de care atârna, în ultima dintre cele trei săptămâni în care cele două nave s-au aflat în derivă, alături de însemnele amintite, steagul triunghiular, dar mult mai uşor de identificat, cu însemnele piraţilor. Aceste evenimente vor trebui să mai aştepte însă până când ne vom putea apleca întreaga atenţie asupra lor.

Advertisements

4 thoughts on “Bolile de piele la trilobiti 2

  1. cum zicea, columbe, sa nu uiti sa imi aduci poze din lumile pe care le vei vizita 🙂
    poate ma lasi pe mine sa botez vreuna 😉
    nb

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s