Când dimineaţa se îndrăgostea de Mara şi furnicile se prelingeau pe marginea bordurii, ocolind picioarele ei desculţe, mie îmi venea să ţip de bucurie că eram acolo, viu, pe lumea asta înroşită de îmbrăţişări şi de răsărituri de soare. Şi când nu mai suportam să o privesc numai pe Mara, care mă avertizase că n-am voie să mă apropii de ea până când nu se zvântă roua de pe firele de iarbă, îmi venea să scot un ţipăt strident şi ascuţit ca un fir de iarbă, care ar fi ridicat brusc temperatura dimineţii aceleia îndrăgostite şi ar fi dogorât obrajii Marei ca un sărut şi ar fi făcut-o să râdă. Numai că în timp ce dimineaţa se subţia, şiroind pe la încheieturile mecanismului ineficient al unei zile de vară, care se desfăcea ca o lalea adusă de la întuneric la lumină, acţionată de nenumăraţi scripeţi, urmele lăsate de picioarele desculţe ale Marei în nisipul încă umed şi cleios, se ştergeau ca o cerneală incoloră. Până să-mi dau seama că Mara nu era decât o reacţie chimică a imaginaţiei mele acide cu substanţa bazică a dimineţii în care mă trezisem atât de devreme, am scos un ţipăt ca un tăiş de secure, care s-a împlântat în pieptul dimineţii aceleia ca o blasfemie într-un rug cuprins de flăcări ca de nişte mure.

One thought on “Ţipătul (poiestire)

  1. “Numai că în timp ce dimineaţa se subţia, şiroind pe la încheieturile mecanismului ineficient al unei zile de vară, care se desfăcea ca o lalea adusă de la întuneric la lumină, acţionată de nenumăraţi scripeţi, urmele lăsate de picioarele desculţe ale Marei în nisipul încă umed şi cleios, se ştergeau ca o cerneală incoloră” – faină reîntâlnirea cu Mara… Am mers un pic pe urmele paşilor ei…

Leave a Reply

