intru în casă şi încep să râd ca şi când ar suna telefonul. nu mă mai gândesc la nimic, dar mai mult în glumă. mi se face silă de vraiştea din capul meu ca şi când ar cădea tencuiala de pe pereţi, ca şi când cineva şi-ar turna un pahar de vin şi l-ar zdrobi de podea, ca şi când aş despica faţa de masă cu cuţitul  în două, simetric. toate pisicile siameze sunt simetrice. când se rostogolesc o fac cu o graţie simetrică perfectă. de-abia apucasem să intru în casă şi râdeam ca un tâmpit ţinându-mă de mobile să nu cad. nu mă gândeam la nimic, dar mă exaspera liniştea asta atât de utilă pentru varianta mea obosită, ca şi când aş fi apucat de capătul unui fir de aţă şi aş fi tras înapoi din ziua de ieri trupul uscat, de camionetă ford, al bunicului. şi buf, băi dezrădăcinatule, tuşi de pe scaun la mine ema de la şapte care îşi primea tainul întotdeauna înaintea împerecherii, pentru că după eram mort şi ameţeam şi şubred ca şi când cineva ar fi scos cuie din mine ca dintr-o scândură refolosibilă. nu mi-am pierdut vremea nici să mă uit la ea nici să mă dezbrac – ema fuma pe partea cealaltă – am apucat-o de mână şi-am târât-o pe canapea ca pe o cameră spartă de bicicletă, ea era ema, v-am spus-o, dar nu v-am lăsat să vă gândiţi prea mult la asta, băi gunoaielor, că n-am chef să dau explicaţii de niciun fel. şi cu ema nu era decât un lucru simplu de făcut, aşa că nici nu mi-am pierdut vremea s-o dezbrac, i-am făcut numai o gaură, ca unei conserve şi i-am supt maţele. Când am terminat cu asta eram mort şi ameţeam şi şubred ca şi când aş fi fost trecut a doua oara prin maşina de tocat carne. Hai, căraţi-vă de-aici, băi gunoaielor, nu vă uitaţi la mine ca la vitrină, că dacă mă scol de-aici vă umplu ventriculele de scuipat şi vă fut toţi dumnezeii. în timpul ăsta ema se târa mulţumită şi vie spre uşă.

16 thoughts on “ea era ema (poiestire)

  1. “toate pisicile siameze sunt simetrice. când se rostogolesc o fac cu o graţie simetrică perfectă. de-abia apucasem să intru în casă şi râdeam ca un tâmpit ţinându-mă de mobile să nu cad. nu mă gândeam la nimic, dar mă exaspera liniştea asta atât de utilă pentru varianta mea obosită, ca şi când aş fi apucat de capătul unui fir de aţă şi aş fi tras înapoi din ziua de ieri trupul uscat, de camionetă ford, al bunicului” – Paul, bine te-am regăsit, la început de săptămână care pare a fi predispusă la melancolie şi ploi, cel puţin în Bucureşti… Mi-a plăcut pasajul pe care l-am selectat şi m-a delectat simetria pisicilor siameze…

  2. “vă fut toţi dumnezeii”? în timpul ăsta, MC -minorul şi ruşinosul, se gândea la poiestirile tale minunate.

  3. cred – zic, nu stiu – ca ar fi fost mai bine ca MC sa nu citeasca poiestirea asta “a mea”. eu unul nu m-am putut abtine s-o scriu, si nu sunt cu nimic vinovat..ar fi putut foarte bine s-o scrie chiar MC, sau un poet chinuit din veacul al XVI-lea. Capitanul Saragoza ar fi putut-o scrie.
    dincolo de asta nu mai am nimic de adaugat..juriul, daca vrea, se poate retrage..

Leave a Reply

