moto: ,,ea era frumoasa ca umbra unui gând/ între ape numai ea era pământ”

dimineaţa, pe la şase jumate, era cât p’aci să adorm. da, reuşisem să mă târăsc până acolo, în starea aia dinainte de vindecare, în care durerea este atât de difuză şi vagă încât e până la urmă plăcută. ca şi când, pe gheaţă, mama mi-ar fi dat drumul la mână şi eu n-aş fi fost încă hotărât să-mi iau avânt. şi buf, m-a pocnit atunci după ceafă, fă-ţi vânt pramatie mică, du-te-nvârtindu-te, mi-a strigat mama, şi eu am privit-o cu măruntaiele care explodaseră în mine de furie. am sărit în picioare, pregătit s-o iau la fugă, ca un vânat, de parcă totul ar fi fost în curând, când m-a durut până-n plămâni ema, privirea ei care îmi supraveghea nebunia, ca şi când mi-ar fi vârât tocurile ei de cinşpe centimetri pe gât. aş fi vrut atunci să vomit ziua de ieri, să dau afară din mine trupul zvârcolit al emei, gemetele ei care mi se loveau de timpane; asa am inventat pe loc câteva lovituri, cu dosul palmei mai mult, care nici nu s-au auzit; aproape. aha, ea era ema, zăcea prăbuşită acum pe podea ca un pământ între ape.

9 thoughts on “ea era ema (poiestire 2)

  1. “pregătit s-o iau la fugă, ca un vânat, de parcă totul ar fi fost în curând, când m-a durut până-n plămâni ema, privirea ei care îmi supraveghea nebunia, ca şi când mi-ar fi vârât tocurile ei de cinşpe centimetri pe gât” – o Emă care trimite durerea în plămâni… Interesantă, foarte interesantă…

  2. cred ca ciudata ar fi mai degraba cuvantul..din pacate, n-am gasit un nume de marca de tigari care sa fie in acelasi timp si nume de fata 🙂
    o dimineata frumoasa Cristi, eu ma voi pune acum pe drumuri..

  3. ps. ma refer la partea asta : “Poporul, desigur, chiar atunci cand se inseala, are cu atat mai mult dreptate.”

Leave a Reply

