Asta era tot. de-aici începea strada îngustă, cu aripile ferestrelor deschise deasupra mea ca într-un zbor nemişcat. trebuia să mă pierd în mulţime, să fiu la întâmplare oricare altul, să evadez exersând cu atenţie dansul complicat prin care devenim altcineva; uneori mi se întâmpla să mă ia prin surprindere; mişcările îmi reuşeau o secundă prea devreme şi atunci mă vedeam evadând, mă vedeam căutând cu mâna prin aerul încăperii după un semn de adio. eram eu şi nu eram eu; apoi altcineva îmi lua locul, prefăcându-se că nu m-a văzut, că gestul meu nu-l găsise acolo, învolburând numai întunericul nud în care pluteau lămpile cu petrol ale memoriei; celălalt îşi dezbrăca pălăria şi haina; era calm, devenea treptat eu însumi, mă lua în stăpânire nedureros, aproape plăcut şi trecea asupra mea gândurile lui ca pe nişte infuzii; eu îl observam din afară şi mă simţeam observat. apoi, brusc, jocul se termina aici, ca şi când cineva ar fi câştigat şi altcineva era învins; celui învins i se tăia o mână; înainte avea dreptul ultimului gest, gestul în care se aduna toată neputinţa lui şi care rata totul. se ştia dinainte întregul act, şi sala era plictisită. Durerea începea abia atunci când celălalt se retrăgea, dezvelind, ca un reflux, plaje întinse şi goale; apoi se împrăştia repede, se folosea de tot ce nu era ea ca să existe, intensificându-se până la paroxism; şi atunci eram iarăşi eu, întorcându-mă aproape în fugă, respirând alert, iar deasupra mea, ca nişte urme de paşi în nisip, ferestre deschise.

12 thoughts on “Fotografie (poiestire) – re-actualizare

  1. sper ca nu s-a voalat intre timp..intr-un fel, de fapt, am incercat sa scriu despre Mara si n-am reusit; asa ca, intr-un fel, chiar asta s-a intamplat. Mara a disparut din poiestire..

  2. am început de vre-o cîteva ori să scriu, oricum am făcut-o nu mi s-a părut potrivit
    aşa încît nu scriu nimic
    doar ascult şi citesc:)
    şi-mi place

  3. undeva, la intalnirea cu celalalt se naste adevaratul tau eu. sau mai bine spus adevaratele ipostaze ale eului tau propriu. celalalt vine sa-ti aduca adevarul despre tine, precum si neadevarul. insa ce mi se pare mie esential e ca nu poti, oricat ai vrea, sa de autodefinesti si sa te autodelimitezi pe tine de tine si de ceilalti, decat prin intalnirea cu altul, cu un cu totul altul. atunci, din mrejele acestei intercalari, ies la iveala, functie de situatie, ipostazele multiple si dinamice ale eului tau propriu, celui mai propriu.

    propriul tau cel mai propriu nu ti se da cu adevarat decat atunci cand te “risipesti” in “altul”; cu alte cuvinte, numai daruindu-te, te (re)castigi pe tine cu adevarat; numai prin intermediul celuilalt ajungi cu adevarat la tine insuti, de unde nu pleci de fapt niciodata, pentru ca pleci in modul ramanerii si ramai in modul plecarii.

    cred ca poiestirea ta, draga Phaul, ar merita dezvoltata sau, mai bine, continuata de inca 1/2 parti. Oricum, dincolo de stil si metafora, ideea (sau mai bine zis, ideile) mi se par(e) esentiala/e.
    poiestirea ta este ca apa unui izvor ce, in mod paradoxal, revine in permanenta la propria sursa, la locul ei propiru de nastere, la izvorul insusi si in acelasi timp curge, curge, curge…
    tschuess.

  4. Dreptate ai, Victor, numai ca de multe ori intalnirea cu celalalt forteaza in tine o scindare, substituie sinelui tau un altul, si de aici lucrurile devin foarte stranii..
    o sa tin seama de indemnul tau, draga Victor, si o sa vad ce iese..

  5. multumesc pentru complimente:)..muzica face parte din coloana sonara a filmului lui Kieslowski, La double vie de Veronique; un film care merita vazut – de altfel ca toate filmele lui Kieslowski

Leave a Reply

