(Diei)

mâinile mele, pe care nici eu nu le puteam înţelege, se îndoiau şi se răsuceau pe lângă mine, râzând ca două adolescente, ca si cand ar fi vrut sa-mi spuna ceva, dar se răzgândeau imediat roşind emoţionate; mâinile mele arătau ca şi când ar fi fost pe jumătate îndrăgostite, pe jumătate degerate. apoi dansul abia schiţat prin care mişcările trupului meu se aranjau într-un desen aproape întâmplător, într-o existenţă în tact de tic-tac, din două silabe, în contratimp. a treia silabă, mi-a strigat Mara, salvându-mă, era de argint, adică dincolo de camera în care stau acum şi scriu, celălalt trup al meu (care e in trecut) îşi târăşte pe străzi picioarele ca pe nişte perne ude, pline cu confetii, lăsând dâre colorate în urma lui; ce trist trebuie să fie trupul meu fără suflet. trupul meu curgând dintr-o clepsidră într-alta, în tact de tic-tac, de-a lungul străzilor, prin întuneric, e mult mai singur decât mine; dincolo de camera asta viaţa mea continua aşa cum întâlnirea dintre mine şi Mara, singura, cea pe care o aştept, continua să existe în închipuire. apoi mă gândeam că undeva avea să se termine negreşit totul, că eram dator cu un nu, cu o fluturare de mână şi cu un zâmbet. că dincolo de viaţa mea care continua să existe în amintire, aş fi putut imagina o altă viaţă, aş fi putut alege să fie a mea şi să o trăiesc; şi toate astea mi-au explodat dintr-o dată în cap, în cuvinte, de parcă trupul meu, numai trupul, ar fi devenit brusc conştient de mine şi m-ar fi îmbrăţişat ca pe fiul risipitor. o vreme îmbrăţişarea ar fi putut să existe

17 thoughts on “Îmbrăţişarea ar fi putut să existe (poiestire)

  1. o mai las din cand in cand sa vorbeasca, dar despartirea e iminenta. Simt ca o sa se produca odata, curand, intr-o poiestire, si ca eu o sa trebuiasca sa asist impasibil la cel mai trist lucru care mi s-ar putea intampla; acum, asta este..

  2. La multi ani, draga Paul!
    Cu multe imbratisari reale si vise cat se poate de frumos cucerite 🙂
    Sper ca esti cat se poate de bine!
    Noapte buna

  3. Iti multumesc, Andi! La multi ani si tie! Trebuie sa stii ca esti prima (si singura) persoana care mi-a urat la multi ani, si asta pentru ca aici fiind, ingrozitor, insuportabil de singur, in Freiburgul asta in care ploua sase zile pe saptamana, nu mi-a urat nimeni, dar nimeni, la multi ani.
    O seara cat mai placuta iti doresc si eu tie, alaturi de prieteni cat mai multi si cat mai reali

  4. scz intarziere numa ce am ajuns acasa am un mesaj foarte important si suna cam asa

    La multi ani!!!

    1 decembrie

    trecut de cateva minute 😦

  5. frumos şi limpede ‘răspuns’, Diei:)
    de data asta precis a înţeles
    îmi pare rău că nu ţi-a spus nimeni La mulţi ani ieri
    dacă ştiam că e important o făceam:(
    poate te consolează, nici mie nu mi-a spus nimeni …
    şi ‘aici’ plouă, e frig şi nimeni e într-o vînzoleală ‘de sfîrşit de lume’
    apropie-te de ferestre Paul şi zîmbeşte
    NIMENI nu e singur

  6. sunt curioasa, ce-ar fi trebuit sa inteleaga “precis”? 🙂 ea doar a citit..
    (cat despre singuratate, mi-am amintit ca e ceva frumos la japonezi, mi-am amintit de armonia dintre vid si plin si cat de important e golul.. pe care-l umplem fiecare cu dumnezeii nostri 🙂

  7. Dumnezeii mei sunt de imprumut Dia, si sunt mai curand zei.. intr-o elegie de-a lui Nichita, nu mai stiu care, am imbatranit, era exact despre asta. Despre cum in orbita goala vine imediat si se asaza un zeu.
    in concluzie, nu mi-as scoate un ochi ca sa verific elegia:)

  8. Cella:
    Si acum stau langa fereastra (si langa calorifer) afara e deja intuneric si fereastra e iarasi doar un perete opac dincolo de care nu mai exista nimic; lumea de dincolo de fereastra e tot ce e mai ireal;
    Ma bucur pentru NIMENI; e grozav daca nu e singur…

  9. “ce trist trebuie să fie trupul meu fără suflet. trupul meu curgând dintr-o clepsidră într-alta, în tact de tic-tac, de-a lungul străzilor, prin întuneric, e mult mai singur decât mine” – jos pălăria, Paul… Şi o zi cât mai bună să ai!

Leave a Reply

