Celălalt trup al meu era în trecut, sorbind nepăsător dintr-o cană cu apă. în celălalt trup al meu veneau uneori alte suflete în vizită şi era destul loc şi pentru ceştile micuţe de ceai din care sorbeau cu toţii, ronţăind biscuiţi. îmi amintesc ca prin vis de trupul meu, celălalt, care era în trecut, de grădinile, priveliştile şi poveştile care se spuneau în el; celălalt trup al meu era o lume ca orice lume, din care izvorau ape şi unde se desprimăvăra târziu, cu drumuri de care şi cu păsări care mutau cerul dintr-o parte într-alta cu aripile. când se mişca celălalt trup al meu o făcea cu o graţie nesfârşită, ca într-un dans atent studiat, fiecare mişcare desenând prin aer curbe exacte şi lente, iar ceaiul din ceştile micuţe tremura cu imperceptibile cercuri, însă nu se vărsa niciodată; era uneori melancolic celălalt trup al meu, şi atunci cea mai mică atingere se transforma într-o metaforă limpede cu care îmbrăţişa lucrurile numindu-le cu celălalt nume al lor. În cealaltă lume a mea, celălalt trup al meu, care era eu însumi, nu era niciodată singur, nici măcar la apus, când soarele exploda ca un precipitat pe pereţii albaştri ai cerului topindu-se ca o bomboană de zmeură căzută într-o ceaşcă fierbinte de ceai. apoi, mult mai târziu, în noapte, celălalt trup al meu hoinărea – niciodată singur – pe străzile îndrăgostite, niciodată pustii. celălalt trup al meu se adâncea în trecut, ca un rac, şi era fericit acolo.

6 thoughts on “Mara?

  1. Mara? Mara “era o lume din care izvorau ape şi unde se desprimăvăra târziu, cu drumuri de care şi cu păsări care mutau cerul dintr-o parte într-alta cu aripile” ? inseamna ca Mara era minunata!

  2. “În cealaltă lume a mea, celălalt trup al meu, care era eu însumi, nu era niciodată singur, nici măcar la apus, când soarele exploda ca un precipitat pe pereţii albaştri ai cerului topindu-se ca o bomboană de zmeură căzută într-o ceaşcă fierbinte de ceai” – faină regăsire…

  3. o sa trec curand sa vad despre ce e vorba. Acum abia am aflat ca a murit Marin Mincu, unul dintre oamenii foarte importanti pentru mine, si nu-mi vine sa cred..

Leave a Reply

