mă pregătisem să spun totul într-un singur cuvânt, să concentrez suferinţa într-o silabă pe lângă care auzul tău n-ar fi putut trece fără să sufere el însuşi; hm, era extraordinar ce găsisem, era un geamăt dincolo de care se lăsa liniştea ca o pădure tropicală, ca o îmbrăţişare într-o blană de vulpe a unei jumătăţi de floare cu o jumătate de fată. – aici, spunea cineva ca şi când am fi fost într-un muzeu, aici se mai poate vedea scalpul şi o jumătate din lama de os cu care el a fost răzuit de pe craniu. în cuvintele lui se simţea plictiseala celui nevoit să scalpeze, efortul lui ajungea până la noi împrăştiat în câteva duzini de cuvinte; eu mă plimbam privind într-o parte şi într-alta ca un satelit artificial, înghiţind toate acele descrieri amănunţite. auzeam mereu vorbindu-se de radiaţii de fond, de cranii de oameni, de cai şi albine sălbatice şi n-am îndrăznit să suflu o vorbă despre asta. dar acum, dacă tot am ajuns la sfârşit, îmi dau seama că nici n-aş mai avea timp să vorbesc despre tot, şi nici nu vreau de fapt să mă deşir în cuvinte, vreau să concetrez totul într-o singură silabă şi apoi să văd un film, să mănânc o felie de măr. delicat era obrazul tău de pe care dosul palmei tale ştergea săruturile mele ca pe un lichid de curăţat parbrize; era 8 seara undeva, după un fus orar, mi-era rău, vomitasem cu o zi înainte, nu puteam să-mi scot din craniul meu nescalpat gândul că trebuia să găsesc un cuvânt, o femeie uşoară, o silabă, un geamăt al unei guri pe jumătate deschise ca o magnolie în zăpadă, ca o şenilă ruptă acoperită de sânge. un geamăt care să crească din trup şi din carne, nu din spiritul care mestecă gumă şi fumează şi merge din când în când la saună. ce dumnezeului voiam era un mister până şi pentru mâna din mine, până şi pentru ochii din cap, până şi pentru craniul meu nescalpat, acoperit de coamă, în care se zbătea gândul că îmi trebuia un singur cuvânt, un fel de blestem, un geamăt de siguranţă, o cruce dacă vrei să spui aşa, un ceva, la dracu’! cu care aş fi putut să arunc în aer totul, privirea ta care miroase a afine, auzul tău încântător, caietele pe care strângeai rime, muzica ta preferate, cuţitul tău special de desfăcut portocale.

10 thoughts on “Cuţitul de desfăcut portocale

  1. Aşteptam cu mare interes un alt text. Şi iată-l sosit la ceas de seară. Spre deplină încântare…

    “delicat era obrazul tău de pe care dosul palmei tale ştergea săruturile mele ca pe un lichid de curăţat parbrize; era 8 seara undeva, după un fus orar, mi-era rău, vomitasem cu o zi înainte, nu puteam să-mi scot din craniul meu nescalpat gândul că trebuia să găsesc un cuvânt, o femeie uşoară, o silabă, un geamăt al unei guri pe jumătate deschise ca o magnolie în zăpadă, ca o şenilă ruptă acoperită de sânge”…

    Revenire în forţă! La cât mai multe astfel de texte… O gură deschisă ca o magnolie în zăpadă… Fain.

  2. (ai putea pune o portocală într-un cuvânt? sau poate nişte silabe în câteva afine… dacă auzul îi e încântător, la dracu’, ea va savura cu poftă tot ce-i spui)

  3. Trebuie sa-ti spun, Cristi, ca dupa ce am recitit primele doua randuri din pasajul pe care l-ai selectat tu, inainte de a-l posta, am stiut ca daca o sa citesti poiestirea mea, o sa-l citezi:). Iti multumesc pentru urari!
    o seara frumoasa..

  4. Auzul ei incantator, Dia, e pur si simplu o ironie. Mara nu aude decat ce vrea ea sa auda si eu orice as spune nu spun decat ce vrea ea sa spun. sau sa tac. la dracu’ nu stiu ce sa mai fac.

  5. @ Vania:
    Mara foloseste uneori pocnitori pe care le aprinde si le vara inautru, in portocale. In cateva secunde se poate linge de pe pereti suc de portocale cu miros de praf de pusca. Cum dracu’ sa n-o iubesti atunci pana la anihilare??

  6. 🙂 savuros tecstul si comurile de sub

    in nustiu ce tara in nustiu ce loc a cata doamne oara se mustruluiesc portocalele pentru noroc 🙂 o zi portocalie, Paul !

Leave a Reply

