(se dedica lui Dιόνυσoς)

mâinile altora îmbrăţişează mâinile mele. se înfăşoară în jurul meu ca o viţă de vie şi cresc. e ca o moarte îmbrăţişarea lor. în jurul lor, în jurul nostru, se leagănă ciorchini negri de struguri şi cresc. viaţa naşte în ei sâmburi. sâmburii viermuiesc de viaţă ca nişte stupi, ascunşi în pleoapele întunecate, în carnea albastră a strugurilor, a îmbrăţişărilor şi a mâinilor altora. şi a mâinilor mele. abia mă îndur să rămân aici nemişcat. ca un arac, ca o creangă uscată de flutur, îmbrăţişat de ţesătura gâlgâitoare a mâinilor, a aripilor, a frunzelor din care ţâşnesc uneori, ca şi când, păstăile grele de seminţe, de vârste, de înfrângeri, de flori. e linişte aici, e răcoare, mai rămâi uneori. sînt ultima literă înainte de prăbuşirea în ţipăt, înainte de prăbuşurea arcului în săgeată, a săgeţii în spintecarea văzduhului şi a vieţii. a cerbului în muchia ascuţită de piatră. a dimineţii. sînt singur aici, dacă pleci. n-o să se întâmple nimic, dacă. sînt singur, până la cuvinte sînt singur, aşteptarea mea se grăbeşte în mine ca o fluturare de mână, ca un strigăt, ca o treaptă către altă treaptă, şi mută orele dintr-o parte într-alta a singurătăţii mele. singur şi nemişcat ca pupilele unui mort, cu mâinile amândouă atârnând de mine ca nişte carafe cu vin.

14 thoughts on “înzidire

  1. Cred că nu mai este nevoie să spun – dar spun, ha, ha! – că la tine, Paul, orice paragraf este o desfătare pentru ochi şi pentru minte… Uite ce-am selectat:

    “…sînt ultima literă înainte de prăbuşirea în ţipăt, înainte de prăbuşurea arcului în săgeată, a săgeţii în spintecarea văzduhului şi a vieţii. a cerbului în muchia ascuţită de piatră. a dimineţii. sînt singur aici, dacă pleci. n-o să se întâmple nimic, dacă. sînt singur, până la cuvinte sînt singur, aşteptarea mea se grăbeşte în mine ca o fluturare de mână”…

    Păi cum să nu selectezi aşa ceva, ar trebui să fii de piatră?!
    “Sînt ultima literă înainte de prăbuşirea în ţipăt” şi “sint singur, până la cuvinte sunt singur” devin, zic eu, perle…
    Seară bună să ai!

  2. Îmi permit să spun că nici minunate nu sunt aceste cuvinte, ci doar o recunoaştere constantă a broderiei literare pe care o pui la dispoziţie de fiecare dată. Când ajung la tine VĂD, nu CITESC, or asta este esenţial… E drept că de foarte multe ori nu mă împac cu literele mici la început de rânduri şi îmi trăiesc uimirea ca un copil în faţa vitrinei cu jucării, dar îmi place. Când te citesc plescăi de plăcere, chiar dacă sună aiurea, recunosc…

  3. Cuvintele tale inseamna foarte mult pentru mine, Cristi. De fapt, e tot ce poate primi (si tot ce poate da!) cineva care scrie, cuiva care citeste. Sa simiti ca silabele, cuvintele, frazele, nu raman suspendate in aer, ca si cand ar fi pe jumatate nascute, ci ajung la celalalt.
    (Trebuie sa recunosc, Cristi, ca si eu rad cu pofta cand citesc aventurile lui Sandu Sprit & compania)!
    uite ca e dimineata; sa-ti fie frumoasa!

  4. O solititudine plină de viaţă în aşteptare. Trecerea timpului într-un ciclu al vieţii. Uneori ne apasă viaţa cei din jur. Frumoasă, tare frumoasă scriere ta: “mâinile altora îmbrăţişează mâinile mele. se înfăşoară în jurul meu ca o viţă de vie şi cresc. e ca o moarte îmbrăţişarea lor. în jurul lor, în jurul nostru, se leagănă ciorchini negri de struguri şi cresc. viaţa naşte în ei sâmburi. sâmburii viermuiesc de viaţă ca nişte stupi, ascunşi în pleoapele întunecate, în carnea albastră a strugurilor, a îmbrăţişărilor şi a mâinilor altora”.:)

  5. yeap, laudele sunt bine-meritate; se gusta randurile tale…

    referitor la subiect, nu cred ca am fi vreodata cu adevarat singuri, toate cele ce fac parte din propriul univers se rasfrang in noi, ne induc linistea, bucuria, fericirea, ori starnesc si tin companie framantarilor interioare; we’re all in a web… ma intreb cat de indreptatiti ar fi maestrii orientali care ar spune ca sufletul se poate distanta complet de ceea ce este in jurul lui, urmand astfel calea; gresesc ei oare?

Leave a Reply

