nimic nu trăiesc mai intens decât aşteptarea difuză a sângelui meu. palida încordare a oaselor mele de metal care se deşteaptă în mine şi cresc. inima mea înflorind în inele de cupru. zâmbetele care se zdrelesc de tâmple ca nişte aripi de fluturi şi cheamă. nu e cu nimic mai târziu azi decât ieri, lumina care trece prin mine e ca o explozie a tot ce există. dimineaţa aşteaptă la o jumătate de palmă de fruntea mea în visare. ai mâzgălit cu uitare drumul până la mine , disperarea e ca un corset al amintirilor mele, ca o rană sângerând într-o lume înainte de tine. înainte de ele. vino la mine şi iartă-mă. închide cu mâinile tale gura mea dezvelită şi nevindecată; smulge-mă, aprinde-mă, deşiră-mă în frunzişuri, până la aripi, până la flori; dezveleşte-mi zborul din pântece, strigătul dinapoia coastelor, de nemurire. vino dimineaţa când ciocârliile amintirii se zbat pe pânzele îngheţului, pe jumătate ucise, pe jumătate cântând. întoarce-te şi priveşte trupul meu dogorâtor plutind în lumină, ca o întunecare a irisului până la pupilă. întunericul dinaintea dimineţii spânzură de tavan ca o pânză muiată în saliva de neon târându-se pe podea; întoarce-te şi aprinde-mi mai întâi mâinile neclare, aprinde-mi degetele şi priveste-le arzând ca pe nişte lumânări, dăruieşte-mi zorii surâsului tău. acoperă-mi gura cu o batistă, cu mâna ta desfăcută de pe creştet, cu pleopele mele prelungi ca nişte leagăne, cu florile de lapte ale sânilor tăi. înaintea dimineţii se termină totul, în privegherea absentă a trupului meu înclinat peste pat, ca un schelet înnegrit în rugăciune. dimineaţa e la o palmă depărtare de fruntea mea, de moarte, de golul plutitor înfrunzind în ea ca un şir nesfârşit de cearşafuri zvântate de soare şi albe.

27 thoughts on “Desen pe o carte de vizită

  1. “inima mea înflorind în inele de cupru.”

    Întreaga scriere evidenţiază “întuneric şi lumină”. Ideal ar fi să simţim şi să trăim viaţa în lumina aceea care îi dă strălucire, împlinire şi iubire.
    Am selectat cuvintele care susţin trupul scrierii.

    Zile pline de iubire şi lumină!

  2. asta mi-a placut intr-un mod deosebit “priveşte trupul meu dogorâtor plutind în lumină, ca o întunecare a irisului până la pupilă” , precum si “florile de lapte ale sanilor”, cine s-ar fi putut gandi sa plasticizeze astfel… cu siguranta numai un domn 🙂 mai spun ca domnisoarele care vor trece pe aici cu siguranta ca or zambi cu chipul in batista 🙂

  3. “acoperă-mi gura cu o batistă, cu mâna ta desfăcută de pe creştet, cu pleopele mele prelungi ca nişte leagăne, cu florile de lapte ale sânilor tăi. înaintea dimineţii se termină totul, în privegherea absentă a trupului meu înclinat peste pat, ca un schelet înnegrit în rugăciune” – formidabil pasaj, ştii că îmi place să mă “extaziez” atunci când este cazul… Chiar aşteptam o nouă postare de a ta… Numai bine, Paul…

  4. nu am să “selectez” cuvinte din ce ai scris
    am să selectez întregul şi am să-l aşez undeva de unde într-o zi “oarecare” am să-l readuc şi îl vei vedea la mine, doar aşa… spre binemeritare.
    superb!!!
    dezvelirea zborului din pântece este, iar, una dintre alcătuirile tale de cuvinte care îmi uimeste dimineţile…

  5. ce frumos mi-ai scris, Cella! eu ce sa mai adaug, cum sa-ti mai multumesc?
    o sa te rog numai sa ai o seara cat mai frumoasa, si sa ma ierti ca abia acum iti raspund..

  6. Paul, tu trebuie DOAR să scrii, e mulţumescul nostru al celor care te citim
    eu nu mă prea pricep nici la zis vorbe şi nici la scris dar dacă spun ceva, crede-mă, sunt absolut sinceră şi o spun din şi cu toată inima
    ţi-am mai zis, voi tinerii care scrieţi aşa, îmi înseninaţi speranţa că este şi ceva bun în toată mizeria pe care o numim viitor
    scrie, Paul, atât! e mulţumescul cel mai frumos

  7. impletire de imagini si mai putine idei..unul dintre putinele texte[personal pt mine] in care formula imagini>idei este plina in sine, plina de sens..pt asta bravo si un multumesc sincer:)

  8. multumesc pentru vizita, Diana. Ma bucur daca ti-a placut aici, cum zici. promit sa-ti scriu cand o sa fiu un pic mai teafar. Salutari gradinei di Borghese din partea mea..

Leave a Reply

