Cumpărasem un flutur mirositor cu bani peşin de la baba Lena care-i ţinea în curte ca pe nişte ciute. eu eram înnebunit după fluturi, între două petale aveau un gust grozav, aripile lor care se lipeau de cerul gurii şi trupul lor micuţ, topindu-se ca o acadea, dădeau un farmec aparte fiecărei zile. cei mai frumoşi fluturi îi păstram pentru Mara. ea îi apuca de vârfurile aripilor şi le cânta ceva ştiut numai de ea în timp ce le ronţăia antenele. Mara îmi aducea în schimb furnici pe care le lăsam să se plimbe un pic prin gură înainte să le înghit, vii, imaginându-mi cu câtă surpriză or să se trezească direct în stomac. câteodată, când o sărutam, îi treceam Marei, cu limba, câte-o furnică, ce se mişca înviorată pe buzele ei înainte ca Mara să-i arate drumul, împingând-o grijuliu, cu degetul, aşa cum ai şterge o fărămitură de pâine de la colţul gurii. nici lăcustele nu lipseau vara din meniul nostru, mai ales că unele aveau picioarele lungi şi crocante, cu un gust uşor acrişor; alergam toată ziua să le prindem, până ni se făcea foame şi sete şi trebuia să mergem acasă. anii ăstia au fost cei mai frumoşi. m-am întrebat de multe ori când au început fluturii să nu-mi mai placă? şi micuţele furnici amărui? Şi petalele albe şi roşii de trandafir cu gust de miere şi ceară? când am pierdut totul? cine ar putea şti…

19 thoughts on “Melancolie (culinara)

  1. @ Simon:
    eu tot mai am unele indoieli, cu vorba aia a lui Bloy in minte, ca niciodata nu se stie cine da si cine primeste – i.e. cine pierde si cine castiga – sau ce..

  2. iubirea voastra nu a impartit la pranz si niste picioruse gri de sobolani, in ceva subsol de la casa scarilor?

    desigur fluturii erau romantici si chiar acuma se mai dau din aripi prin stomac…

  3. @ plastycframe:
    piciorusele de sobolani le-am lasat in seama altora, dupa cum foarte bine se stie..
    cat despre fluturi, asa e, sint inca vii, acolo, uneori..

Leave a Reply

