Mai bine plimbă-ţi degetele prin aşteptarea mea aşa cum ai sădi în pământ o floare. când e deja atât de târziu îmi leagăn picioarele prin aer, pantofii îmi zboară pe rând, zvâcnesc neputincioşi, se lovesc cu bufnet de pământ. picioarele mele aleargă mai departe prin aer şi se întorc ca un refren; eu nu mă mai gândesc la nimic (nu mă mai gândesc la nimic). labele picioarelor mi se desprind pe rând, zvâcnesc prin aer, se lovesc cu bufnet de pământ şi eu nu mă mai gândesc la nimic (nu mă mai gândesc la nimic); aerul se leagănă cu mine, până la genunchi corpul meu zvâcneşte tremurând prin aer (ce straniu, nu?), mâinile mele se despart de mine ca două păsări albe desfăcându-se dintr-o colivie, înviate; eu le privesc depărtându-se şi nu mă mai gândesc la nimic; eu le privesc depărtându-se şi nu mă mai gândesc la nimic (spune, nu-i aşa?) desfăcut cum stau, pe iarbă, pe iarbă stând desfăcut cu coastele înflorind din mine ca şi când ar înflori din mine; ca şi când ar fi venit primăvara; până la jumătate sînt pământ, de la jumătate în sus sînt numai gânduri care nu se mai gândesc la nimic (nu?), aşezate pe coastele mele ca nişte păsări ciugulind din plămânii mei alveole. mă scufund încet în pământ, lichefiat ca un plastic topit, şi nu mă mai gândesc la nimic; mai bine plimbă-ţi degetele prin aşteptarea mea aşa cum ai sădi în pământ o floare.

Pe unde am mai trecut: Cristian Lisandru, Gabriela Savitsky, Vania, Dumitru Agachi, Zana, Andi, Vraji, Otilia Ardelean, Dia.

14 thoughts on “Primavara

  1. şi toate’s trecere şi tacere…
    restu’i de’a pingueala
    venită după iarna şuie o primăvară’i mută şi lălîie
    simţirea? amorţită şi uscată
    galbenă, stoarsă lămîie
    apă vie? din robinet! călîie
    na’ţi’o ţîie, dă’mi’o mie
    mucavale’n geometrie
    şuiE

  2. După ce am citit, nici eu “nu mă mai gândesc la nimic”.

    Îmi place primăvara ta.

    Ottilia

  3. buna regasire si in saptamana asta! frumoasa tare metafora care deschide si inchide textul, nu ma pot infrana sa salut din nou dendritele deloc obosite in a se inghesui unele pe altele in n-spe000..00 saruturi filiforme, dintr-o carte anume, pe iulia si pe grieg, precum si pe cel care le-a dat viata… asteptam fragmente din urmatoarea poveste… pacat ca o carte se citeste atat de repede, pe cand autorul petrece asa de mult timp pana ea “se face mare”…

  4. @ Iulia: e buna saptamana asta numai din partea cititorilor, ca din partea mea e numai … ocupata; pana sambata-duminica imi dau eu seama si cat de buna a fost 🙂
    iti multumesc pentru saluturi si pentru provocarea de a mai “creste” niste fragmente, dar din pacate, chiar daca am zeci de idei, va trebui sa aman asta pe altadata, pentru atunci cand voi avea timp! 🙂
    o saptamana frumusica, Iulia!

Leave a Reply

