Marei, spre neuitare

vara lui 2010 era mai plăpândă şi mai fetişcană pe lângă vărul ei primăvăratic care înfruzise în ea până când o făcu să vomite. El era cumva forţat să se mişte greoi, pe lângă vara sa părea un murg nestăpânit, ea era plăpândă şi nu gusta glumele lui stridente şi respiraţia lui rece ca gheaţa, ce durează. vara lui 2010 îşi amintea de o verişoară mai mare de-a ei, de prin ’93, din vremea mariilor hoţii şi lăcrima în zonele de munte şi în depresiuni mai ales, dar uneori lăcrima şi la şes. vara lui 2010 nu trăia decât o vară, apoi îşi împrăştia toate frunzele pe-afară şi mătura mel-alcoolică aleile vărului său căruia i se făcea tot mai rău, îngălbenea, se ofilea până la un alt anotimp. vara lui 2010 se prăpădea pe câmpuri, murea la apus, oamenii o înecau în fântâni (ca pe ziarişti, ca pe spâni) o coseau retezându-i dendritele verzi, mişcătoare, care scoteau limbile la soare. într-o după-amiază, înainte de ofilirea-sângerare vara o îmbrăţişă ştrengăreşte-tomnatic pe Mara (vara lui 2010 muri pe la 21:30, seara).

49 thoughts on “Muzicala

  1. frumos si sensibil scris, din pacate si verile sunt facute sa se stinga la un moment dat, intr-o seara pe la 21.30; iar apoi urmeaza toamna fructatica ce si aceea se stinge, reaua… si tot asa trec anotimpurile; somebody spunea insa ca timpul este o inlantuire a clipelor prezente nemuritoare, deci daca se traieste o oarecare vara intr-un oarecare fel, ea va continua, oarecum, intr-un prezent nesfarsit al clipelor adunate in ea; am citit de la “varul primavaratic” pana la “imbratisarea tomnatica” si ne e tare drag de Mara; ii dorim multe cuvinte adunate nemuritor de domnul scriitor, intr-un prezent diafan!

  2. eu mi-am adus aminte cum se sfârşea vara pe când eram la şcoală, până în clasa a 5-a. se termina cu o poveste a bunicii ori a tatălui meu, pe la 21:30, iar dimineaţa – toamna se preschimba în mama împodobindu-mă cu o haină în plus, un jerseu, o cordeluţă, o eşarfă, oh, cât uram vestele de lână, vişinii, tricotate de bunică-mea! apoi toamna se preschimba în mirosul de petrol din sala de clasă, dimineaţa înainte de 8, nu ştiu de ce curăţau podelele aşa, apoi în bucăţi de cretă aruncate, în feţele albastru-cerneală de pe bănci, cu elastice, ca nişte feţe de pernă uriaşe, iar dacă ieşeam afară în pauza mare, toamna era o mâţă în care băieţii fugeau întotdeauna după fete, iar dia stătea pe margine şi…

  3. “o coseau retezându-i dendritele verzi, mişcătoare, care scoteau limbile la soare. într-o după-amiază, înainte de ofilirea-sângerare vara o îmbrăţişă ştrengăreşte-tomnatic pe Mara (vara lui 2010 muri pe la 21:30, seara)”

    Un alt pasaj excepţional creionat, aşa cum sunt multe la tine, Paul, de fiecare dată… Mi-a plăcut mult localizarea temporală precisă a decesului unei veri…

  4. @ Cristi:
    ma bucur ca trecerea ta pe meleagurile mele a fost placuta; si iti multumesc pentru cuvinte.
    Sa ai (si sa aveti) o seara frumoasa!

  5. Bună ziua!
    Vara, Mara, verile și verișoarele…o multitudine de sensuri și mi se pare mai mult decât agonia unui anotimp, un an, un timp…poate și pentru că azi e ziua lui Nichita, sau poate doar așa. Că este mai mult decât simpla agonia unui simplu anotimp…
    Frumoasă scriitură, felicitări!

  6. Am trimis urmatorul comentariu pe blogul lui Vania:

    “Draga Vania,

    Trec peste toate insultele pe care mi le-ai adus pana acum si iti raspund (sper sa nu fi fost bagat la spam). Fac acest lucru doar pentru cei care ar putea banui ca ma ascund ca o gaina idioata. Nu stiu despre ce bani vorbesti, nu am nici o idee cum functioneaza rahatul ala de ZeList si daca unii sau altii castiga din asa ceva.

    Eu pur si simplu mi-am reorganizat blogul. Atat, nimic mai mult. Nu am obiceiul sa gandesc subversiv, scriu exact ce gandesc si cum gandesc.

    Blogul este pentru mine un mijloc de a oferi si altora ceea ce pot sa fac eu. Nimic mai mult draga Vania. Eu nu insult. Dar pot sa nu mai respect. Si in ceea ce te priveste am inceput sa o fac. Sunt curios daca publici comentariul.

    Inca ceva, cu permisiunea ta: am sters din blogroll-ul meu doar persoanele care m-au exclus in urma alcatuirii paginii separate…”

    Sunt inca la moderare…

    Nu-mi place sa fiu pe langa gard, dar unii pun pumnul in gura…..

  7. Îti doresc un Paste fericit si luminos. Lumina învierii Domnului sa te gaseasca alaturi de cei dragi, sa-ti aduca pace si bucurie în suflet si în casa!

  8. Hristos a Inviat!
    Va doresc sa aveti sarbatori implinite, alaturi de cei dragi (si de cei indragiti, din “sfera” blogurilor)!

  9. Pingback: Bucurie « Caius
  10. “vara lui 2010 se prăpădea pe câmpuri”

    Frumos exprimat… Cred ca totul devine trecator si nimic, din punctul acesta de vedere, nu este nou sub soare… Ceea ce este incantator privirilor nu dureaza…

  11. Stimate Paul,
    Stimați prieteni,
    Îmi propun să vă lansez o provocare: haideţi să cerem, haideţi să promovăm şi să susţinem o altfel de politică. O politică pe care noi să o dictăm şi pe care noi să o ducem mai departe, care să ne reprezinte dupa 20 de ani în care am votat emoţional şi în care niciodată nu am fost reprezentaţi cu adevărat.

    Îmi permit să fiu primul care îşi asumă o altfel de politică şi în speranţa că o să fim cât mai mulţi care vor crede în schimbare, vă invit să semnaţi alături de mine următorul contract:

    http://alexandrumarin.wordpress.com/2010/04/06/o-altfel-de-politica/

  12. @ Alexandru Marin:

    E o initiativa laudabila, insa, din pacate, nu putem avea mai mult decat initiative. Politicienii romani raman, intr-o uriasa masura, aceleasi nevertebrate ipocrite, care penduleaza intre partide ca flerul sobolanilor care fug de pe corabie

  13. @ Gabi:
    Iti multumesc pentru urari, si iti doresc la randu-mi sa ai parte de toate cele bune anul acesta, chiar daca sarbatorile au trecut.
    Sa ne citim cu bine!

Leave a Reply

