Muştele se topeau în alcool ca nişte afine; mucegaiul se zaharisise deasupra lor înflorind albăstriu ca o cicoare, ca mama cărând pescăruşi, ca focul bolborosind printre pietre, ca două iede. Iată ziua aceea, lamura ei neîntinată ca o dulce subţioară de fată, desfăcându-se molcom în priveliştea serii cum îşi desfăceau crengile merii. iubito, mi-am spus murmurând, cu gândul la cana albastră de apă, ia şi te-adapă. şi aşa trecu ziua aceea scăpărând peste vii cu picioarele ei numai rar numărate şi după ceasul meu trecu şi cam o jumătate din noapte. dar ce toropeală şi ce reavăn pământul peste care, desculţi, treceam visători, închipuindu-ne prerii şi tundre aşa cum citisem cândva că trebuie să fie altunde. şi când îţi era somn, mititico cu ochii ca frunza de mentă, te lăsai la pământ ca omătul şi-ntunericul te-nvelea în placentă. dar bea, îţi spuneam, şovăielnic, cu glasul ca nişte tulpini cărora vântul le smulse înflorita mansardă şi mâinile noastre le crescuseră spini. tu dispăreai din locul acela apărând altora şi numai în vis, până când îmbătrâneam şi mă umpleam de mucegai ca de griş.

31 thoughts on “Întâmplare

  1. “dar ce toropeală şi ce reavăn pământul peste care, desculţi, treceam visători, închipuindu-ne prerii şi tundre aşa cum citisem cândva că trebuie să fie altunde. şi când îţi era somn, mititico cu ochii ca frunza de mentă”…

    Cu visul la purtător…

  2. urmaresc in reader si vad ca apare o ‘noua vanare de vant’… rasfoiesc toate celelate bloguri si imi pastrez pentru final, ca un desert, randurile acestea. le simt lirismul inainte de a le citi si rareori scriu ceva dupa ce le citesc. le-as reciti, dar nu vreau nici sa inteleg mai mult, nici sa-mi ofer inca o data clipele acestea. e o alta lume aici si nu vreau s-o transform. pentru aceasta imi ingadui sa astept… data viitoare.
    pe curand.

  3. …”iubito, mi-am spus murmurând, cu gândul la cana albastră de apă, ia şi te-adapă” din blogurile tale preferate, sa-ti regasesti zambetul dupa o zi grea! Iti multumesc si tie, Paul.
    Noapte buna

  4. @MeetTheSun:
    Iti multumesc pentru cuvintele de acum si pentru tacerile de altadata si ma bucur daca delusoarele mele de cuvinte suna bine chiar si pentru un alpinist incercat 🙂 sa ai o zi frumoasa.

Leave a Reply

