am orbit, plangeti-ma

am orbit. privirea mea e numai tâmple. cad. faceţi loc, mâinilor! transpir o prezenţă. în jurul meu cresc ziduri. nu mi-e greu să trec prin ele ca o fantomă. Ziduri, ziduri la nesfârşit. trupul meu de nevăzător e subţire ca o placentă. ziduri, ziduri la nesfârşit. copile, mie nu mi-e frică să trec prin ele. (mă strecor ca prin râset). ziduri, ziduri, ziduri. ca un vălătuc plutesc prin ele, ca un nimb strălucitor, mânjindu-le cu har. sunt orb, plângeţi-mă. ziduri, ziduri, la nesfârşit. aburind de trupul meu ca de măruntaiele unui ied abia jertfit. ziduri, ziduri, ziduri, numai ecoul meu însumi se loveşte de ele ca de nişte oglinzi şi tresaltă. ţie, doamne! – desfrâu de prezenţe. mie nu mi-e greu să trec prin ele, ca un duh tânjind după trup, iubindu-te. ziduri, la nesfârşit, numai sudoarea trupului meu se prelinge pe ele picurând ca dintr-o candelă, ca dintr-o tristeţe aţipită, abia fumegând, înşirându-se în urma mea ca o privire pentru care nu mai sunt viu. deodată, am fost altcineva. (mie nu mi-e frică să trec prin ele – mă strecor ca prin râset).

 

12 thoughts on “Am orbit, plângeţi-mă.

  1. nu pot să trec peste nişte cuvinte doesebite:
    “ziduri, la nesfârşit, numai sudoarea trupului meu se prelinge pe ele picurând ca dintr-o candelă, ca dintr-o tristeţe aţipită, abia fumegând, înşirându-se în urma mea ca o privire pentru care nu mai sunt viu. deodată, am fost altcineva. (mie nu mi-e frică să trec prin ele – mă strecor ca prin râset).”

    o tristeţe aşa de frumos exprimată în cuvinte, încât chiar îţi vine să te uiţi după ea.
    foarte bună realizarea ta literară!

  2. și în jurul cuvintelor mele sunt ziduri, n-aș mai putea adăuga nimic poestirii tale minunate.
    „ca un duh tânjind după trup, iubindu-te.”

  3. multumesc, Ottilia, pentru cuvintele tale! Ma bucur daca ti-a placut. Nu scriu decat pentru asta. Nu scriu decat pentru celalalt, pentru ceilalti, si nu cred in literatura scrisa numai pentru tine…A-ti placea inseamna a primi darul meu. Iar a-l primi inseamna a-l darui, inzecit, inapoi..

  4. 🙂 stii… domnisorule, nu stiu cum sa iti spun asa ca nu iti spun 🙂

    e prea “raset” la coada, ca sa nu il evidentiez 🙂 e tres bien ca m-am reintalnit cu proza ta! sau e mult prea tres bien!

Leave a Reply

