De felinarul din faţa băncii spânzura o pisică. Doar câteva blocuri mai încolo doi băieţi loveau de perete, mecanic, o minge. Am intrat. Nici eu nu mai ştiu unde. Am urcat până la nu ştiu ce etaj. Am bătut la o uşă, dar nu prea conta care. Nu mai ştiu dacă am intrat. Nici dacă am ieşit vreodată de-acolo. Poate că a fost, poate că n-a fost aşa. Nici eu nu mai eram sigur. Nici nu mai ştiu unde am fost în seara aia, după ce m-am aşezat pe pat, nefumând, doar aşteptând să-mi vină chef de ceva. E lesne de închipuit că am coborât până jos. Mai mult să iau aer decât pentru altceva. Apoi m-am întors. Apartamentul în care intrasem la întâmplare era chiar apartamentul meu. Sau ar fi putut să fie şi ar fi fost chiar interesant, dacă eu aş fi putut să-mi dau seama. Însă acum nu puteam să fac diferenţa. De unde plecasem si unde ajunsesem? Era unul şi acelaşi apartament? Ajunsesem din pură întâmplare, sau dintr-un straniu reflex? Nu înţelegeam mare lucru din ce se întâmplase în seara aia cu mine, şi ce era şi mai grav, începeam să nu mai înţeleg nici asta. Uitam. Mă aşezam pe pat, nefumând, doar aşteptând să mi se facă somn. E în regulă, îmi spuneam, o să adorm. Gândul era liniştitor. Apoi mă duceam iar până jos, reveneam în altă cameră, mă aşezam într-un alt pat, de felinarul din faţa băncii spânzura o minge, doar câteva blocuri mai încolo doi băieţi loveau de perete, mecanic, o pisică. Când am coborât am uitat unde eram. M-am întins pe cadamâr, pe macadaz, pe cadamaz, pe caldarâm, am reuşit să-mi amintesc, până la urmă. Câteva mingi mai încolo două blocuri loveau, mecanic, un băiat. De pisica din faţa băncii spânzura un felinar. Nu mai ştiam unde eram, mi se părea, dar nu eram sigur. Eram gata să risc. Am urcat într-o scară, până la nu mai ştiu ce etaj. Cred că cineva lăsase uşa deschisă. Poate am intrat. M-am întins pe pat, nefumând, doar aşteptând să mă liniştesc. Apoi am plecat iarăşi, mânat de nu mai ştiu ce, până jos. Afară se făcuse noapte. De felinarul din faţa băncii spânzura o pisică. Dar nici n-a mai trebuit să mă uit. Ştiam că era aşa. Să verific mai departe. Fără să mă uit, am ghicit că doar câteva blocuri mai încolo doi băieţi loveau de perete, mecanic, o minge. Am ştiut că universul începea să se repete. Câştigasem. Din acel punct mi-am amintit totul.

 

20 thoughts on “Labirint

  1. la mine ‘punctul în care-mi amintesc totul’ e cel mai puţin bun. PIERD nu cîştig 😦
    minunat exerciţiu la fel ca el anterior
    şlefuire-n durerea cuvintelor

  2. la mine ‘punctul în care-mi amintesc totul’ e cel mai puţin bun. PIERD nu cîştig 😦
    minunat exerciţiu la fel ca cel anterior
    şlefuire-n durerea cuvintelor

  3. am înmărmurit: credeam că băieții vor lovi de perete o pisică 😮
    dat fiind începutul sumbru și visul și mai sumbru cum că
    se făcea că eram urmărită de poliția secretă britanică
    am văzut plicul cu cererea de urmărirea mea care
    conspir împotriva culturii postcoloniale așa că
    pffff nu e de mirare: citesc din subconștient
    pisici lovite de pereți și mingi ce miaună

  4. un labirint este textul tău, Paul!
    foarte ingenioasă prezentarea. labirintul lăuntric a devenit labirint de cuvinte.
    însă, te-ai descurcat cum nu se poate mai bine, revenind de unde ai plecat.

    mă bucur de a fi trecut pe aici.

    Ottilia

  5. @ Cella. Cred ca, intr-o buna masura, asa e, mai ales ca si eu inca mai vreau sa ma mut inainte-de-amintire, caci numai acolo se poate trai.
    iti trimit salutul meu calduros dintr-un freiburg literalmente inghetat (si, in plus, de langa brad, caci doi oameni au muncit vreo trei ore ca sa-l monteze si sa-l mobileze aici, in biblioteca – frumos, nu?)

Leave a Reply

