la capătul înmormântării ştiam un singur lucru: că îmi căpătasem vocea mea, pe deplin personală, cu sincopele sau cu graba ei, că de-acum eram singur şi că singur trebuia să văd dacă merita sau nu să cresc mare, dacă merita să mai rămân sau nu în faţa mormanului de pământ proaspăt, pe care cineva uitase câteva coroane de flori, şi că orice aş alege, alegerea mea ar fi fost ceva important. înţelegeam acum că dacă n-aveam forţa să duc ceva până la capăt nici nu mai aveam dreptul să cer cuiva ajutor, că renunţasem, în clipa aceea, la mine aşa cum mă ştiam până atunci, şi că de acum trebuia să construiesc, pas cu pas, un om cu care să pot cât de cât să trăiesc şi care să poată face măcar din când în când vizite la prieteni. ştiam că nu-mi mai puteam dori orice, că eram dator să fiu reţinut şi serios, că trebuia să-mi iau umbrelă atunci când plouă şi să sufăr de căldură atunci când era cald, că trebuia să transpir ca oamenii mari şi să râd tot ca ei şi să mint. în timp ce mă întorceam acasă, singur, mergând cu lentoare de-a lungul străzilor pline de noroi şi de bălţi, ştiam că nu era îngăduit să mă uit înapoi, peste umăr, că nu trebuia să cer un răgaz, un timp interstiţial în care să-mi vin în sine, şi că tocmai această venire trebuia forţată precum o naştere prematură. îmi aduc aminte şi acum de mersul meu care îşi schimba ritmul şi forma, pe măsură ce înaintam, ca şi cum nu numai fizionomia dar şi osatura suferea în mine profunde schimbări, îmi amintesc cum lucrurile începeau, treptat, să apară altfel şi cum, luând colţul, am încetat dintr-o viaţă ca să încep o alta.

 

14 thoughts on “vita nuova

  1. Desi e un text de scurt-metraj, in el e saminta de roman… “luând colţul, am încetat dintr-o viaţă ca să încep o alta”…

  2. Îmi doresc atât de mult să renunț la viața de acum și să reîncep o alta…dar nu mai am poftă de visat cum ar fi….deci nu mai poate fi. Numai visele există cu adevărat.

Leave a Reply

