(tu eşti cam fluşturatic, doamne)

nici n-aş simţi dacă ar creşte din mine o aripă ca o mitralieră, dacă m-aş înarma cu aripi până la dinţi mi-aş da seama neîndoios până la urmă, dar vai, ar fi al dracului de târziu, aş avea deja aură de tanc, grea, metalică, sfinţind împrejurul cu salve de tun, sărbătorind fiecare atingere ca pe o spintecare. nici nu mi-aş da seama când dumnezeirea m-ar transforma într-un soldat, o maşină de ucis mi-ar fi peste mână să fiu, dar aş reuşi admirabil până la urmă, aş aduna laurii victoriei pe fruntea mea ca un arc de triumf, s-ar săvârşi acte de supremă iubire în numele meu şi s-ar muri cu multă încăpăţânare, dumnezeule, tu carele toate eşti şi în toate, primesc să fiu în numele tău purtătorul de steag al furiei tale, numai că puterile mele sunt mărginite, mădularele mele obosesc de slava ta al dracului de repede şi uneori, de la atâtea cadavre şi de la atâta putoare îmi vine să vărs şi ameţesc şi tremur. iartă-mi, doamne, partea femeiască şi fă să se plinească prin mine veacul, moaie şi îndulceşte totul ca o adiere atomică, şi aripile mele înarmate vor trece prin tot ca prin nimicul începător pe care l-ai chinuit, doamne, şi l-ai preschimbat în alt nimic şi în oameni. fie puterea ta în mine, doamne, sau mai bine odihneşte-te câteva veacuri şi lasă-mă pe mine să fiu un pic dumnezeu, şi promit că o să aduc pretutindeni o atât de nobilă ordine încât tu, doamne, o să te simţi bătrân şi înfrânt. tu eşti cam fluşturatic, doamne, iar eu, eu am certă vocaţie de zeu.

7 thoughts on “rugăciune în spirală

  1. Bine te-am regăsit, Paul. Aici aici, pe lângă spirala literară care te ameţeşte plăcut, un final de nota douăzeci. Ceea ce nici nu este de mirare, având în vedere “antecedentele”. Gânduri bune!

  2. Sint cam “fluctuant” in ultima vreme, ba vin, ba plec, dar sper ca tu si toti cititorii acestui blog imi veti ierta, din cand in cand asta…
    Multumesc pentru trecerea ta pe aici

  3. Tentatia luciferica… odata si odata tot apare, macar in relatie cu Dumnezeul personal…

  4. Ai cam lut-o pe ulei! 🙂 Imi dau seama ca pui egalitate intre actiunea oamenilor in numele Domnului si vointa lui Dumnezeu. Eu zic ca gresesti. Dar na, tot iti admir stilul ironic. Numai bine!

Leave a Reply

