Am incetat, de o vreme, sa mai scriu aici. Daca am scris, am scris oricum din ce in ce mai rar, ca un scafandru care isi tine din ce in ce mai mult respiratia sub apa, si nu are nevoie sa iasa la suprafata, sa respire, decat la rastimpuri tot mai lungi de timp. Ratiunile pentru care n-am mai scris, nenumarate, fac parte din doua categorii: cele care nu pot fi “denuntate” si cele care care pot fi.

N-am mai scris, in primul rand, pentru ca n-am mai avut timp. Apoi pentru ca, incetul cu incetul, mi-am pierdut obisnuita de a scrie. Apoi pentru ca, in subconstientul meu, eram bantuit de ideea ca pierd ore in sir cu blogul asta, zilnic, citind sau scriind tot felul de chestii, ceea ce nu era tocmai bine. M-am convins insa ca “entropia” este inevitabila si ca oricat as incerca sa nu mai pierd timpul, reusesc, de fapt, sa-l pierd mai abitir. Si asta e cu atat mai grav, caci mobilizez nesfarsite energii pentru a ma stradui sa impiedic tocmai lucrul care se intampla oricum.

Apoi n-am mai scris pentru ca evenimentele politice din ultima vreme, din ultimul an, din ultimele luni, m-au scandalizat si m-au descumpanit intr-atat incat am gasit inutil sa-mi strig perplexitatea, enervarea, furia, etc., pe pagina aceasta virtuala – si din vina mea – tot mai putin vizitata. De ce inutil? Pentru ca nu-mi statea nicicum in puteri sa schimb ceva prin cuvintele mele. Singura mea incercare – sustinuta totusi – din timpul alegerilor prezidentiale de data recenta, s-a soldat cu un esec absolut – in ciuda pozitiei mele adeseori punctual justificata si intemeiata, din ignoranta, superficialitate, etc – multi dintre prietenii, apropiatii, rudele mele au votat cu acelasi Basescu pe care il demonizeaza acum ca si cand n-ar fi votat cu el. Asadar, daca n-am reusit sa-i conving nici pe cei apropiati mie, cum as fi putut sa-i conving pe cei care nu ma cunosteau. De asta am si incetat sa scriu.

N-am mai scris si pentru ca blogul acesta al meu a devenit o amestecatura de foarte multe chestii care nu prea mergeau impreuna, un ghiveci de articole cu teme politice, sociale sau economice raspandite printre fragmente de proza, de poezie, etc. Ca o mancare in care, indracit, incepi sa arunci toate ingredientele care-ti pica la mana si care, oricat de gustoase ar fi, garanteaza esecul produsului final. Deci blogul meu si-a cam pierdut identitatea si atunci eu am incetat sa mai scriu. Poate ca ar fi fost mult mai intelept ca, urmand exemplul lui Vania, sa literatizez niste articole a caror expunere pe argumente nu servea oricum nimanui, caci cei convinsi nu mai aveau nevoie de ele, iar celor cu creierul spalat nu le servea oricum la nimic.

In fine, ar mai fi si alte motive asupra carora nu mai vreau sa insist acum. E insa o singura precizare pe care vreau sa o fac. Anume aceea ca daca voi continua sa scriu pe acest blog – ceea ce este un lucru totusi destul de incert – o voi face redand acestui jurnal virtual identitatea sa si coloratura initiala. Cu alte cuvinte, nu voi mai aborda, in nicun caz si sub niciun pretext teme politice, sociale, etc. aici si nu voi mai purta niciun soi de polemici in aceste directii. Daca nu sterg articolele pe aceste teme publicate aici este pentru ca ar fi o munca de selectare prea grea, sau poate pentru ca mi s-ar parea un gest prea violent si prea teatral, iar eu nu mai am dispozitia, de acum doi-trei ani, de a implini astfel de gesturi, si le gasesc acum oarecum inautentice.

In fine, cred ca pentru un pseudo-come-back este, deocamdata, suficient.

9 thoughts on “In loc de justificare (si de orice altceva)

  1. nici nu ştii, Paul, de câte ori am deschis pagina ta virtuală sperând să mai citesc despre mara, o virgulă, un punctşivirgulă, un minunat poem sau măcar prima literă dintr-unul

    bine-ai pseudo-revenit!

  2. si eu am mai deschis, uneori, pagina mea virtuala, sperand sa aflu ca am mai scris ceva, ca eu de altundeva, acelasi, altul, mai aprindeam din cand in cand becul din camera Marei. Si nu era asa, si eu eram prea obosit ca sa mai pot face asta. De asta, te inteleg perfect

  3. Paul, nu poţi lăsa un com şi încă unul şi tot aşa sub acelaşi text. deci, nu te teme că nu mai eşti citit, vizitat, comentat.
    într-o lipsă de timp extraordinară am picat şi eu de ceva vreme. aşa că şi la mine e… pauză.
    sunt câţiva cititori constanţi, în schimb.
    ideea este că se practică, politicos, amabilitatea: vii tu, vin şi eu, comentezi tu, o fac şi eu, altfel… ceea ce mi se pare, pe undeva, cam “demodat”. cred că dacă treci printr-un blog unde ştii cu siguranţă că găseşti ceva de citit, laşi acolo un mic semn de trecere, oricât de ocupat ai fi. dacă te bazezi pe formula de mai sus, mi se pare penibil.
    te urmăresc, să ştii!

    te aştept cu texte.
    numai bine!

  4. Asa e, Ottilia. Ai dreptate. Trocul e absurd, si nu e absurd numai aici, ci pretutindeni, in orice fel de relatie, fie ea de prietenie virtuala sau nu. E penibil, cum spui, sa dai numai pentru ca te astepti sa primesti. E penibil sa faci calcule.
    Dar sa nu ma astepti cu texte! Caci daca ma astepti, s-ar putea sa mi se faca frica sa mai scriu ceva. Mai ales ca eu nu stiu sa scriu. Pana si putinul acela pe care l-am invatat, cu multa truda, la un moment dat, s-a dus pe apele sambetei. nu stiu sa scriu. maxim, ma pot schimonosi cu farmec.

  5. Paul, ce tot vorbeşti? dacă unui singur om îi place gândul tău aşternut pe “hârtie”, dacă o singură persoană lasă la rându-i un gând pentru gândul tău, se cheamă că nu scrii degeaba, se cheamă că cineva rezonează, gând la gând.

    te aştept cu scrieri. când poţi. fiindcă poţi!

    Ottilia

  6. Bine te-am regasit! Reintoarcerea la sine e intotdeauna cea mai grea si in acelasi timp si cea mai frumoasa!
    Spor la scris! Suntem aici datorita tie, nu putem pleca tot din motivul asta!:)

  7. @ Vania: M-am hotarat ca, de acum inainte, sa renunt cu totul la temele politice/sociale. Poate ca, atunci cand voi avea timp pentru asta, si daca voi considera ca merita, voi face un blog separat. Pana atunci insa…

Leave a Reply

