Stiu cat de mult mi-ar placea daca cineva, oricine mi-ar spune zi de zi cate unul dintre acele poeme despre care stii, imediat ce le auzi, ca ele trebuiau scrise, ca trebuiau sa tasneasca afara, in cuvintele cuiva, si ca, mai ales, sunt intr-atat de perfecte si de suficiente siesi incat par sa se fi scris singure. Nu stiu daca o sa ma pot tine – daca as face-o – de promisiunea de a reproduce aici, in fiecare zi, cate unul din acele poeme. Voi tinde insa spre acest deziderat, cu multa imperfectiune si totusi nu mai putin staruitor.

Iar astazi m-am gandit la  Margaret Atwood si la poemul ei:

Habitation

Marriage is not
a house or even a tent

it is before that, and colder:

The edge of the forest, the edge
of the desert
the unpainted stairs
at the back where we squat
outside, eating popcorn

where painfully and with wonder
at having survived even
this far

we are learning to make fire

***

Locuire

Căsătoria nu e o casă

nici măcar un cort

este înainte de asta şi încă mai rece:

Marginea pădurii, marginea

deşertului

scările nevopsite

din spate unde ne ghemuim

afară mâncând popcorn

unde suferind şi cu mirarea

că am supravieţuit chiar şi

până acum

învăţăm să facem focul

(traducerea imi apartine)

2 thoughts on “Un poem in fiecare zi?

  1. e foarte bună ideea ta, Paul, am citit aproape tot ce ai postat, of, timpul ăsta în care vreau să fac multe, destule, dar mă văd că nu mai reuşesc de niciunele…
    da, cred că ideea căsătoriei este nu neapărat a spaţiului. da, mi-a plăcut. şi, în general, selecţiile făcute de tine. go on!
    i like this!
    have a nice evening!

    the same,
    Ottilia

  2. E buna ideea, Ottilia, pacat ca n-o sa ma tin de planul meu! Cu ocazia asta, te invit si pe tine, atunci cand gasesti un poem frumos, sa-l ridici aici, pe blogul meu, ca pe un zmeu.
    somn usor, pana atunci,

Leave a Reply

