„pasărea-salpetru, pasărea-hungaroring,

pasărea-crematoriu (aici o să revin cu o explicaţie),

pasărea-de-nu-mă-uita”

da, acesta este un poem foarte ludic!

primele versuri repetându-se ca o incantaţie

din când în când, tet-a-tet,

dau impresia clară de clinchetit

de pahare, de fâşâit de şampanie

este un poem ludic şi totuşi are o miză foarte serioasă

iată, trecem cu el, ajutaţi de el, pe targa lui

în noul an, e 2012 urlă cineva mai beat decât restul

poemului foarte ludic din care

nu lipsesc, e drept, nici metaforele fericite,

pisoar heraldic, alteţe narcotizate,

prafuri nobile şi sentimentale

ar mai fi, dar mă opresc un pic să mai sorb din pahar,

fac o pauză să-mi încolăcesc braţul după mijlocul

unei fete mai frumoase decât tot restul

poemului

pe care toţi o doresc în seara asta

şi ea se face cu atât mai frumoasă decât poemul

cu cât toţi o doresc mai intens,

îmi încolăcesc mâna în jurul ei

ca o brută,

ca o comparaţie falsă

care nu durează mult timp,

căci nici acestea nu lipsesc din poem

ba chiar sunt cu duiumul, dar asta

numai ca să scoată în evidenţă frumuseţea fetei frumoase,

spre contrast

cum se zice în critică atunci când

cuvântul antiteză fusese deja de prea multe ori folosit.

sfârşitul e tandru, e mângâietor

face mai mult decât tot restul poemului

dar mi-ar fi tare greu să mi-l aduc acum aminte:

nici nu e, până la urmă, un final inedit;

ca după orice sfârşit,

nici după el nu mai urmează nimic.

4 thoughts on “poem cu ea şi restul poemului

Leave a Reply

