fiecare metafora e o extracţie dureroasă a unui canin din maxilarul limbii.

iar eu sunt mănuşile prinţesei diana pe gresia din baie

sunt conul leonida şi la trahison des clercs şi criza

pe covorul din baie a conştiinţei europene

şi toate virgulele pe care au contat

scriitorii din cele mai vechi timpuri până

astăzi şi deşeurile radioactive

şi dulcea mea doamnă – eminul meu iubit,

camioneta ford, o eşarfă care poartă o lebădă,

fotonii de silex ai sfârcurilor tale

cerul gurii unei mascote, beţişoarele de nas

ale unui incas, şăgalnice şoldurile tale

eu sunt tamburinul clorotic pe lespezile băii,

conductele prin care ne vine iarna sufletul de la ruşi

pe gresia din baie o burtă de câine cu franjuri

de lapte atârnând de palatul mamifer

ca nişte ferestre sparte

sunt imaginaţia neobosită a marilor poeţi

ai kamasutrei şi plesnetul rece, fortificaţiile pasului tău

fiecare metaforă e o extracţie dureroasă a unui canin din maxilarul limbii

poezia e îmbătrânirea limbii şi moartea şi dincolo de ea

urmele în ghipsul realităţii ale noii proteze.

8 thoughts on “sunt nota de subsol a acestui poem

  1. o notă de subsol convingătoare, ceea ce mă duce cu gândul la supraetajarea lumilor…
    ei, Paul, ai o profunzime în gânduri, de invidiat!

  2. “La sfârşit, din câte mi-amintesc, buzele tale vor pronunţa multe nume de femei. Niciodată pe-al meu. Ai să poţi lua cuţitul dintre noi şi ai să mângâi cu el, încet, ceafa albă a zilei şi ai s-o separi lucid de obrazul nebărbierit al nopţii. Ai să aştepţi din nou. Eu râd când mă gândesc la asta. Oricum n-am să mai sting lumina niciodată. E deja evident..”

Leave a Reply

