încercam câteva octave mai jos, ilustru, cu expresia autismul maselor întipărită pe chip. nu vorbeam, mă priveam deocamdată. ştiam că nu urma nimic. între o secundă şi alta o fată îşi plimba saliva, îmi zâmbea în codul morse, tremura de frica unui răcnet. scânteierea zăpezii fu de ajuns ca micuţului melc să-i ia foc antenele. de jos în sus, roşie, înmiresmată ca o claviatură, rochia picta un autoportret de firimituri. eu îl agoniseam în palme. bătrânul ostrogot trecea de-a-notul prin taxiul în care noi ne sărutam, prin osul bogat al iubirii noastre. sentimente se înălţau din mine ca primăvara negrul din văduve. în reveria clară a maxilarului se purtau conversaţii adânci între oameni tandri. există o singură ultimă, mare gratuitate a artei: să citeşti curvelor poeme de dragoste. te foloseşti de mintea mea cleioasă şi visezi fazani şi aer. vizezi zăcăminte de petrol, pe artaud închizându-şi butonii. nu-ţi fie frică, n-o să se mai întâmple nimic ruşinos în poem. a trecut, gata. cuvintele sunt prelungirile noastre schizofrenice în ceilalţi, taxa de polip pe care o plătim până la urmă toţi. promisiunea unei singurătăţi pline de zarvă. între omoplaţii omătului copila aşteaptă dezgheţul. creşte din ea, albastră, o ie. mă gândesc tot mai des la ceva minuscul, fără mânuţe şi fără aşteptări de la viaţă. la un fel de scăpare, la o limită finită, la un calcul ceva mai compact. o să-mi pun în ceva deznădăjduitor ultima speranţă.

4 thoughts on “zgura de ceaţă

  1. da, recitesc şi acum cu mare plăcere poemul tău în care sunt atâtea cuvinte de lăudat, că aş face cun comentariu mai mare decât poemul însuşi.

    Paul, pe când un nou volum?

    A, şi să ştii că am încercat de mai multe ori să mă înscriu la Cartea Iuliei şi n-am reuşit. Mai ai vreun exemplar să-mi trimiţi şi mie, please?!

  2. saru’mana pentru lectura!
    Cred ca n-a mai ramas niciun exemplar, Ottilia, iar eu nu mai am niciun exemplar. O sa sun la editura intr-o zi, sa-i intreb daca mai au, cumva, vreun volum, si daca mai au, o sa-ti trimit unul..

  3. hai, Paul, sunt sigură că mai este unul acolo şi pentru mine.

    nu mi-ai răspuns în legătură şi cu noul volum pe care îl aştept!

    o zi senină îţi doresc!

  4. Iarta-ma pentru intarzierea cu care raspund, Ottilia!
    Cu drag ti-as darui un exemplar din cartea Iuliei. Sper sa o pot face cat mai curand.
    In privinta volumului de poezie… ar fi prea multa bataie de cap si eu nu mai am timp si nici chef de asemenea complicatii. Sa se bucure cine vrea, daca vrea de poezia mea, daca merita ca cineva sa se bucure de ea…si, daca va aparea vreodata intr-un volum: foarte bine…

Leave a Reply

